کارشناس مسایل فرهنگی:

خانواده ها می توانند اولین سد مقابل اعتیاد باشند

کارشناس فرهنگی در جمع صالحین بسیج گوجان، خانواده های آموزش دیده را اولین سد و مانع مقابل اعتیاد جوانان عنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۶۰۵۲۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست حلقه های صالحین با موضوع شناخت و پیشگیری از اعتیاد در پایگاه محدثه شهر گوجان برگزار گردید.

خانم علیمردانی کارشناس فرهنگی و مربی عقیدتی در این نشست گفت: مساله گرايش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر بايد از دو ديدگاه درونزا و برونزا بررسي شود زيرا مسايل مختلفي مانند بيکاري، نااميدي، سرخوردگي و مسايل دروني در اين تمايلات موثر است.
وی افزود: نمي‌توان يک دليل يا يک موضوع را براي اين کار بررسي کرد؛ زيرا اين موضوع به عوامل زيادي مربوط مي‌شود و چند وجهي است، به همين دليل، اشتباه است که دنبال يک دليل قانع کننده برويم.

کارشناس مسایل فرهنگی خاطرنشان کرد: محل زندگي نوجوانان، سرخوردگي از زندگي، ياس و نااميدي، عوامل خانوادگي، بدسرپرستي، دوستان ناباب و غيره در افزايش تمايل نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر موثر است و مي‌تواند عاملي باشد که نوجوان و جوان به سمت مواد مخدر کشيده شود و از اين کار در ابتدا لذت ببرد.

علیمردانی در ادامه گفت: متاسفانه امروز محيط جامعه براي کشيده شدن نوجوانان و جوانان به مواد مخدر مساعد است و با توجه به شرايط نامناسبي که از نظر رواني و جسمي‌در برخی نقاط جامعه وجود دارد، به راحتي جوانان را به سمت مواد مخدر سوق مي‌دهد. گروهي از نوجوانان ايراني نيز با ديدن بيکاري جوانان و نداشتن مسکن و پول براي ازدواج به نااميدي و ياس کشيده شده و براي رهايي از اين فکرها به اعتياد کشيده مي‌شوند.

وی در پایان گفت : امروز در وهله اول خانواده ها هستند که می توانند بیشترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد داشته باشند چرا که اگر خانواده ها آموزش لازم و کافی را ببینند و حساسیتشان بیشتر شود اولین سد و مانع برابر اعتیاد افراد خواهند بود و در مرحله دوم این دولت است که می تواند با فراهم کردن شغل و ایجاد زمینه های ازدواج جوانان، آنان را از کشیده شدن به مسیر انحراف و اعتیاد باز دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار