خبرهای داغ:

افزایش تعاملات آموزش و پرورش با شهرداری شاهرود

مسئولین آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در دیدار با شهردار شاهرود بر تعامل و همکاری بیش از پیش در راستای تعلیم و تربیت تاکید کردند.
کد خبر: ۹۲۶۰۲۷۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مسئولین آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در دیدار خود با مهندس حاجی محمد علی شهردار شاهرود ضمن ابراز رضایت از همکاری‌هایی که در چند ساله اخیر با آموزش و پرورش و مدارس داشته اند پیرامون مطالبات و انتظارات خود را در خصوص واریز ۵ درصد عوارض شهرداری، تسهیل پروژه‌های خیرین مدرسه ساز، نگاه ویژه شهرداری به مدارس در بحث تعریض مسیر‌های مجاور مدارس و .. بحث و تبادل نظر کردند.
حاجی محمد علی در این دیدار با تأکید بر این مسئله که آموزش و پرورش بُرد (اهمیت) اجتماعی زیادی دارد، آمادگی شهرداری را برای تسریع در حل و فصل مسائل مربوط به شهرسازی جهت تعریض راه‌های مجاور با حیاط مدارس (امام خمینی ره، بشارت و نهضت حسینی) اعلام داشت.
شهردار در این دیدار توصیه کرد: آموزش و پرورش رویکرد اقتصادی را انتخاب کند و با درآمد زایی، منابع مستقلی برای خود ایجاد نماید.
حاجی محمد علی تأکید کرد: با تضعیف زیرساخت‌های مادی آموزش و پرورش، فرهنگ نیز تضعیف می‌شود پس منابع مادی و فرهنگ رابطه‌ای دوسویه دارند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود با عنوان اینکه دیدگاه درآمدزایی همواره با جدیت مطرح می‌شود، اما بسیار مهم است که بدانیم رسالت اصلی ما تعلیم و تربیت است تعاملات اقتصادی را در اولویت‌های بعدی قرار دارد.
موسوی با عقب نشینی حیاط مدارس مخالف کرد و گفت: کاهش مساحت حیاط مدارس به دلیل تعریض و گسترش معابر سبب کاهش نشاط، تحرک و شادی بچه‌ها می‌شود و باید تصمیمات ما (شهرداری، اوقاف و...) به نفع دانش آموزان باشد.
سیدمحمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان در این دیدار از شهردار شاهرود درخواست کرد تا برای حفظ فضای سبز اردوگاه شهید رجایی که به عنوان تنها اردوگاه دانش آموزی شاهرود در مرکز شهر واقع شده و با داشتن ششصد اصله درخت بخشی از فضای سبز آبشار را تشکیل داده می‌دهد مساعدت نماید.
حسن الله احمدی معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نیز پیشنهاد داد جهت اخذ عوارض ۵ درصد شهرداری‌ها با نصب دستگاه پرداخت الکترونیک pos حساب آموزش و پرورش شاهرود تسریع و تسهیل شود.
در پایان این نشست بر تشکیل تیم‌های کارشناسی جهت بررسی مسائل حقوقی دو طرف توافق شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها