خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

نماز جمعه پایگاه تعلیم و تربیت است

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی گفت: نماز جمعه پایگاه امامت، ولایت، تعلیم، تربیت و سیاست است.
کد خبر: ۹۲۶۰۲۷۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن قدردانی از مردم استان به پاس حضور پرشور در نماز‌های جمعه در سراسر استان گفت: جوانان زینت نماز‌های جمعه هستند و باید از جوانان دعوت شود تا حضور پرشوری در نماز‌های جمعه داشته باشند.
وی نماز جمعه را پایگاه امامت، ولایت، تقوا، تعلیم و تربیت و سیاست عنوان و بیان کرد: نمازجمعه نماد برجسته و شایسته انقلاب ایران است.
امام جمعه سمنان افزود: دعوت مردم به تقوا، ارایه اخبار عبادی سیاسی، بیان روایت های اسلام و آشنایی مردم با دین و ولایت از برکت های نمازجمعه است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در شهر سمنان ۴۰ درصد از حاضران در نمازهای جمعه کمتر از ۴۰ سال سن دارند تصریح کرد: ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم و برگزاری و یا عدم برگزاری نماز‌های جمعه با اجازه این ستاد انجام می‌شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی در۴۰ سال اول عمر خود پیشرفت داشت و کسانی که انقلاب را به اینجا رساندند باید گام های بعدی انقلاب را پیشرفته‌تر از گذشته ادامه دهند.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی بر حضور بیشتر مسئولان در نمازهای جمعه تاکید و اضافه کرد: ائمه جمعه از حضور نیافتن مسئولان در نمازهای جمعه گله دارند و مسئولان خادم مردم هستند و نمازجمعه نیز با حضور مردم می تواند پایگاهی برای انعکاس مسائل مردم به آنها باشد.
امام جمعه سمنان بیان کرد: اقامه نماز در هر نقطه از استان تابع نظر ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان به ساخت مصلا در چند شهر استان سمنان اشاره و بیان کرد: هزینه ساخت این مجموعه ها بالاست و اعتبارات دولتی جوابگوی تکمیل این طرح ها نیست.
وی گفت: گام دوم انقلاب زمان سرعت بخشیدن به پیشرفت‌های کشور است و ائمه جمعه باید مردم را به اجرایی شدن خواست‌های رهبری دعوت کنند.
محمدحسن پیرچه مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه استان سمنان نیز در این نشست گفت: ۲۷۰ میلیارد ریال در قالب اعتبارات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سفرهای رهبری و رئیس جمهوری به استان برای ساخت مصلاهای استان هزینه شد.
وی با اشاره به در دست ساخت بودن هشت مصلا در استان سمنان با پیشرفت بین ۳۰ تا ۵۰ درصدی افزود: متوسط پیشرفت ساخت مصلاهای سمنان و شاهرود ۴۵ درصد است.
پیرچه افزود: حدود ۲۰۰ مصلا در کشور در حال ساخت است و از دو سال گذشته امامان جمعه در کار ساخت این مجموعه ها هیچ نقشی حتی به صورت مباشرتی نداشند

ارسال نظرات
پر بیننده ها