خبرهای داغ:
رئیس اداره بهزیستی میامی خبر داد؛

واگذاری ۱۱ واحد مسکونی به خانواده های دارای حداقل دو معلول در میامی

رییس اداره بهزیستی میامی گفت: ۱۱ واحد مسکونی به خانواده های دارای حداقل دو معلول در میامی واگذار شد
کد خبر: ۹۲۶۰۰۲۴
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از میامی سید عیسی جلالی گفت، در سال جدید ۱۱ واحد مسکونی در سطح شهرستان به خانواده‌های دارای ۲ معلول واگذارشده است، از مجموع این واحد‌های مسکونی ۹ واحد در شهر و ۲ واحد نیز در روستا‌های شهرستان میامی بوده که به خانواده‌های دارای حداقل ۲ معلول تحویل داده شد.
جلالی افزود: در سال گذشته ۳ واحد متعلق به خانواده دارای ۲ معلول و ۱۹ واحد هم مربوط به خانواده تک معلول واگذارشده است.
وی با بیان اینکه ۸۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان میامی وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۱۵۰ زن سرپرست خانوار بوده که ۱۲۰ نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و ۱۰۸ نفر تحت پوشش بیمه عشایری هستند
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میامی درباره پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نیز گفت: در سال گذشته ۵۸ نفر از مددجویان بهزیستی درمجموع به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند شدند.
جلالی افزود: امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات اشتغال‌زایی پیش‌بینی‌شده است که تا به امروز هفت میلیارد ریال آن جذب‌شده است.
وی به اقدامات این اداره در ایام کرونا تا به امروز اشاره و عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ بسته بهداشتی و غذایی و همچنین حدود ۳۰۰ میلیون ریال وجه نقد در بین خانواده‌های آسیب‌پذیر و تحت پوشش توزیع شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میامی درباره سایر اقدامات اداره بهزیستی شهرستان میامی نیز خاطرنشان کرد: در اقدامی در ایام کرونا بیش از ۸۰۰ تماس تلفنی با مددجویانی که بیشتر تحت آسیب کرونا بودند صورت گرفت.
جلالی با اشاره به راه‌اندازی کمپین بخشیدن اجاره‌بها برای مهدکودک‌های شهرستان با توجه به تعطیلی در زمان شیوع کرونا بیان کرد: تمام مالکین هر ۲۴ مهدکودک سطح شهرستان اجاره‌بها خود را بخشیدند.
وی گفت: بیش از ۷۰۰ کودک در حال آموزش در مهد‌های کودک سطح شهرستان وجود دارد که تا قبل از کرونا یک وعده‌غذای گرم به‌صورت رایگان به کودکان داده می‌شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میامی در بخش دیگری از ارائه خدمات مشاوره به ۲۰۰ نفر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ ساعت مشاوره انجام‌شده است.
جلالی اقدامات بهزیستی شهرستان میامی در بحث غربالگری شنوایی نوزادان در سال گذشته را یک هزار و ۴۳۶ عنوان کرد و گفت: آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت در مدارس ۵۶۰ مورد در سال گذشته انجام‌شده است.
وی با بیان اینکه در سال جدید ۱۱ واحد مسکونی در سطح شهرستان به خانواده‌های دارای ۲ معلول واگذارشده است، افزود: از مجموع این واحد‌های مسکونی ۹ واحد در شهر و ۲ واحد نیز در روستا بوده که تحویل داده شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میامی افزود: در سال گذشته ۳ واحد متعلق به خانواده دارای ۲ معلول و ۱۹ واحد هم مربوط به خانواده تک معلول واگذارشده است.
جلالی اظهار داشت: برای ۵۰ نفر از مددجویان شهرستان حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی از سوی این سازمان پرداخت‌شده است.
وی با اشاره به مناسب‌سازی شهری برای معلولین گفت: مناسب‌سازی شهری با کمک شهرداری و دستور معاونت استانداری سمنان به‌زودی برای پارک‌های سطح شهر میامی برای معلولین انجام می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان میامی به نبود مرکز درمان اعتیاد در میامی اشاره کرد و افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده تا ۲ ماه آینده مرکز درمان اعتیاد در میامی افتتاح می‌شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها