خبرهای داغ:

ضرورت تسریع در خرید محصول گندم کالپوش میامی

عضو هیئت مدیره بنیاد گندمکاران کشور گفت: تسریع در خرید محصول گندم کالپوش میامی ضروری است
کد خبر: ۹۲۶۰۰۲۳
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از میامی عضو هیأت مدیره بنیاد گندم کاران کشور گفت: با توجه به بارش‌های چند روز گذشته و بالا رفتن رطوبت در منطقه کالپوش باید هر چه سریع‌تر این محصول گندم برداشت و از سوی مراکز خرید تضمینی خریداری شود.
محمد حسین خنکال افزود: کالپوش میامی جزو سردسیرترین مناطق استان سمنان است و آخرین برداشت محصول گندم استان از این منطقه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در منطقه کالپوش میامی کشت گندم به روش دیم انجام می‌شود، تصریح کرد: بارندگی‌های چند روز گذشته در این منطقه موجب شده کار برداشت سخت و در عین حال گندم‌های برداشت شده با مشکل خرید روبرو شود.
دبیر خانه کشاورز استان سمنان ادامه داد: با توجه به اینکه فصل برداشت این منطقه هم اکنون است باید مسوولان به کمک کشاورزان آمده و گندم تولیدی را خریداری کنند.
خنکال افزود: براساس دستورالعمل‌ها مراکز خرید مجاز هستند گندم تا رطوبت ۱۲ درصد را از گندم کاران خریداری کنند، اما با شرایط موجود و بارش‌ها رطوبت تا ۱۵ درصد بالا رفته و در نتیجه محصول از گندم کار تحویل گرفته نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشاورزان چاره‌ای جز برداشت محصول ندارند، گفت: مسوولان باید با ارایه راهکار از خسارت بیشتر کشاورزان جلوگیری کنند.
عضو هیأت مدیره بنیاد گندم کاران کشور تاکید کرد: اگر بارندگی‌ها ادامه یابد رطوبت گندم بالا رفته و ممکن است در خوشه سبز شده و تمام زحمات کشاورز از بین برود.
وی از مسوولان و دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره غله، جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود و استان سمنان خواست به کمک گندم کاران کالپوش آمده و تمهیداتی اتخاذ ک
ارسال نظرات
پر بیننده ها