خبرهای داغ:
رییس حوزه هنری قزوین

برنامه های حوزه هنری نتیجه مطالعه فضای اجتماعی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با رییس و کارشناسان حوزه هنری قزوین بر استفاده از ظرفیت هنری در مساجد تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۵۹۷۹۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین؛ حجت الاسلام محمد جواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان طی دیدار با رییس و کارشناسان حوزه هنری قزوین بر اهمیت کار هنری در مساجد و نشر ارزش های دینی تاکید کرده و گفت: هنر و رسانه دو ابزار اثر گذار در جهان معاصر هستند و با توجه به ظرفیت بالقوه ی هیات های مذهبی، مساجد و دیگر کانون های دینی می توان با ابزار هنر این ظرفیت ها را به فعلیت بیشتری رساند.

در ادامه این دیدار علی هوشمند، رییس حوزه هنری قزوین، برنامه ریزی های این مرکز را نتیجه مطالعه و رصد فضای فرهنگی و اجتماعی برشمرده گفت: کیفیت و اثرگذاری برنامه ها معلول؛ بینش دینی، منش انقلابی و روش علمی کارشناسان و هنرمندان این مرکز می باشد.

وی افزود: با این روحیه جهادی هنرمندان مرتبط با این مرکز، مجموعه فاخر فتوگرافی «روایت شصت و سه» حاصل همکاری مشترک هنرمندان: خوشنویس، عکاس، گرافیست و شاعر در نخستین روزهای شهادت حاج قاسم سلیمانی تولید شد و به یکی از اثرگذارترین آثار کشور تبدیل شد به دیگر مراکز استانی ارسال گردیده و مورد توجه فراوان قرار گرفت.

علی هوشمند یادآور شد: معرفی قهرمانان و شهدای والامقام؛ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت، تاکید بر نمادها و ارزش های دینی و اخلاقی، ایرانی و اسلامی به ویژه چهره های شاخصی چون سردار سلیمانی جزو اولویت های ما هستند.

این مسوول فرهنگی گفت: با توجه به محدودیت های بهداشتی تولیدات صوتی و تصویری این مرکز در فضای مجازی درج می شود و طی ماه های اخیر به مناسبت های مختلفی چون: سالروز آزادسازی خرمشهر، هفته هنر انقلاب اسلامی، سالروز ارتحال امام(ره)، ماه مبارک رمضان، بیانیه گام دوم و غیره آثار زیادی ارائه شده و ما توانسته ایم در این تجربه با هزاران مخاطب ارتباط اثربخش بگیریم.

گفتنی است در پایان مقرر شد برنامه های مشترک توسط حوزه هنری قزوین و اداره کل تبلیغات اسلامی استان طراحی و اجرا گردد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار