مقتدایی در تذکری مطرح کرد:

موج تحریم کالای کره ای در صورت عدم پرداخت بدهی دولت کره

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اگر دولت کره جنوبی به سرعت پول مردم ایران را آزاد نکند بنده و همکارانم موج تحریم کالاهای کره ای را رقم خواهیم زد.
کد خبر: ۹۲۵۹۵۰۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری خانه‌ملت، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، یکم مردادماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: ملت ایران و نمایندگان بدانند حدود 7 میلیارد دلار از اموال مردم که ناشی از فروش نفت بوده، بانک های کره مدت ها است که برای پرداخت آن بهانه می کنند. اکنون نیاز داریم دولت به مسئولیت خودش عمل کند.

وی خطاب به رئیس جمهور مطرح کرد: آقای رئیس جمهور فعالیت های وزارت خارجه نتیجه لازم را ندارد، بانک مرکزی نتوانست حقوق مردم را احقاق کند چرا شخصا دولت ورود پیدا نمی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطرح کرد: آقای رئیس جمهور 7 میلیارد دلار بسیار بیشتر از آن است که در مراحل اولیه برجام شما قصد داشتید دریافت کنید.

مقتدایی در ادامه تاکید کرد: به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می گویم دولت کره جنوبی بداند ما از شرایط سخت می گذریم اما در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند که چه کسانی در شرایط سخت و ویژه بدعهدی کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه افزود: اگر دولت کره جنوبی در روزهای آینده و به سرعت اقدامی نکند و پول اموال و پول مشروع مردم ایران را آزاد نکند بنده و همکارانم موج تحریم کالاهای کره ای را رقم خواهیم زد و محدودیت شدید ارتباطی با کره را از دولت و ملت ایران درخواست می کنیم.

مقتدایی تاکید کرد: امیدوارم به این نقطه نرسیم چرا که بنا و راهبرد ما روابط دو و چندجانبه با کشورهای مهم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حقوق بین الملل و حقوق داخلی هم این اجازه را به ما می دهد که این موضوع را پیگیری کنیم، از دستگاه ها و نهادهای مرتبط خواهش می کنم که اقدام کنند و از صدا وسیمای جمهوری اسلامی می خواهم فعلا پخش برنامه های ساخته شده در کره را مورد تعلل قرار دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار