خبرهای داغ:

ستاد امور خیریه اداره کل اوقاف استان سمنان راه‌اندازی شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ستاد امور خیریه در اداره کل اوقاف و امور خیریه و ۷ شورای خیریه در واحد‌های شهرستانی اوقاف و امور خیریه استان سمنان راه‌اندازی شده‌اند.
کد خبر: ۹۲۵۸۵۷۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
ستاد امور خیریه اداره کل اوقاف استان سمنان راه‌اندازی شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی در شورای اداری سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت فعال کردن ستاد امور خیریه در ادارات کل اوقاف سطح کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد، اظهار کرد: احکام ۴۰ نفر در ستاد امور خیریه اداره کل و ۷ شورای شهرستانی صادرشده و این افراد فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.
وی افزود: وی جمع‌آوری کمک‌های مردی و تهیه و توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی و بهداشتی را بخشی از فعالیت‌های ستاد امور خیریه و شورا‌های شهرستانی زیرمجموعه آن در ایام شیوع ویروس کرونا تاکنون برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: در ذیل این ستاد و شوراها، کارگروه‌های تخصصی وجود دارد که تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر شناسایی‌شده‌اند و احکام این افراد نیز به‌زودی صادر و شروع به فعالیت خواهند کرد.
تدینی خاطرنشان کرد: این افراد در اموری از قبیل: تسهیل امر ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج، کمک به امر تهیه جهیزیه و خدمات جهت برگزاری مراسم ازدواج، خدمات‌دهی به بیماران نیازمند و پیگیری امور درمانی و سلامت افراد خانواده‌های نیازمند (بیماران، سالمندان و معلولین نیازمند)، حمایت و مراقبت از ایتام، بی‌سرپرستان و بد سرپرستان، البته با رویکرد توانمندسازی، خدمات‌دهی، کمک و حمایت از آسیب دیدگان حوادث بلایای طبیعی در منطقه، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و جرائم عمدی که دوران محکومیت را گذرانده‌اند، ولی به علت اعسار در زندان می‌باشند، فعالیت خواهند کرد.
لازم به ذکر است با توجه به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه و بر اساس سیاست‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی نماینده، ولی فقیه و ریاست سازمان در زمینه فعال کردن بحث خیریه، تشکیل ستاد خیریه از ابتدای سال جاری در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان قرار گرفته است. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار