خبرهای داغ:

نمازجمعه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان و تقویت کننده برادری و معنویت و وحدت در جامعه است

امام جمعه مهدیشهر با تاکید بر اینکه نمازجمعه توطئه دشمنان را خنثی می‌کند گفت: نمازجمعه محل وحدت، برادری، تقویت روحیه معنویت و خدمت رسانی و پرورش مدافعان اسلام و حل و پیگیری مشکلات مردم است.
کد خبر: ۹۲۵۸۵۷۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
نمازجمعه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان و تقویت کننده برادری و معنویت و وحدت در جامعه استحجت السلام والمسلمین محمد بارانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه جمهوری اسلامی ایران به امامت آیت الله طالقانی با اشاره به اهمیت نمازجمعه اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) وقتی می‌خواستد در نمازجمعه حاضر شوند پای برهنه و دوان دوان و با شتاب حرکت می‌کردند و در روایات داریم اگر کسی ضعیف است، دارویی استفاده نکند که نتواند نمازجمعه نرود و حتی دارد که بعضی متهمان را آزاد کنید و در نمازجمعه شرکت کنند و این‌ها به خاطر کارکرد نمازجمعه است.
وی با اشاره به کارکرد‌های نمازجمعه گفت: اولین کارکرد نمازجمعه، تقویت روحیه معنویت است، نمازجمعه جای رشد فکری، فرهنگی، اعتقادی و تقوایی است و تاکید بر تقواست و تقویت روحیه برادری در جامعه چرا که از سراسر مساجد روز جمعه گرداگر هم جمع و کینه‌ها از بین می‌رود و برادری تقویت می‌شود.
امام جمعه مهدیشهر افزود: در نمازجمعه توطئه‌های دشمن با خطبه دوم امام جمعه خنثی می‌شود و در فتنه سال ۱۳۸۸ با خطبه مقام معظم رهبری توطئه دشمنان خنثی شد و فتنه‌های دشمنان با تحلیل سیاسی امام جمعه خنثی می‌شود.
وی با بیان اینکه نمازجمعه یک سنگری است برای بسیج عمومی مردم اظهار کرد: در نمازجمعه مردم بسیج می‌شوند برای خدمات اجتماعی مانند رزمایش مواسات و همدلی که شاهد بودیم، ده‌ها و صد‌ها بسته معیشتی با فرماندهی ائمه جمعه تامین و مردم لبیک گفتند و بخش زیادی از محرومین و فقرا از بسته معیشتی بهره بردند و این خدمات اجتماعی یکی از کارکرد‌های مهم نماز جمعه است.
بارانی تصریح کرد: نمازجمعه جایگاهی برای بسیج عمومی مردم به جبهه در دوران دفاع مقدس بود و سنگر نمازجمعه بسیج عمومی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و برای دفاع از حرم اهل بیت و داعش نیز نیرو‌های پرورش یافته از نمازجمعه رفتند و عده زیادی از آن‌ها به شهادت رسیدند.
وی خاطر نشان کرد: کارکرد دیگر نمازجمعه، حضور امام جمعه در شهر است که پاسخگوی مشکلات مردم و پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت و زبان گویای مردم در خطبه‌ها برای بیان مشکلات مردم است و امیدواریم امام زمان (عج) بیاید و همه را بر محور تقوا جمع کند و در نظام ولایی ائمه جمعه بتواند در وحدت جامعه نقش ویژه داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها