خبرهای داغ:
عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

برای حضور جهادی طلاب در بیمارستان‌ها یک جایگاه قانونی تعریف شود

عضو گروه طب تسکینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای حضور جهادی طلاب در بیمارستان‌ها در خدمت رسانی به بیماران و تسکین معنوی یک جایگاه قانونی تعریف شود.
کد خبر: ۹۲۵۸۲۲۶
|
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

به گزارش سرویس بسیج طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، دکتر سیدروح الله موسوی زاده در حاشیه برگزاری، دوره تربیت مربی تبلیغ بالینی در مجتمع فرهنگی خاوه در خصوص اهمیت حضور جهادی طلاب در بیمارستان‌ها اظهارکرد: بنده سالها در حوزه پیرامون مراقبت معنوی به ویژه برای بیماران صعب العلاج مشغول پژوهش، تالیف، تحقیق و تدریس بوده‌ام و به نظرم ظرفیت بسیار با ارزشی در این گونه فعالیت ها نهفته است.

عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: فعالیت طلاب یکی از اتفاقات باشکوه در اسفند ماه بود و حضور طلاب جهادی، تصاویر باشکوهی از خدمت در ایام کرونایی را به ثبت رساند.

وی تصریح کرد: نیروی جهادی و طلاب در شرایطی حضور یافتند که حتی برخی از کادر درمانی احساس نگرانی داشتند اما این افراد جان بر کف همه خطرات را به دوش کشیدند تا به همراهی بیماران و کادر درمانی بپردازند.

موسوی زاده بیان کرد: از بیماران می‌شنیدم بعضا خانواده آنها را رها کرده بودند، اما این طلاب جهادی بدون هیچ واهمه ای کنار بیمار می نشینند و او را همراهی می کنند و این کار فوق العاده ارزشمند است که با حضور نیروهای جهادی اتفاق ‌افتاد.

وی عنوان کرد:به طور کلی طلاب و روحانیونی که وارد عرصه خدمات می شوند بدون هیچ چشم داشت و کسب امتیازی مشغول به کار بودند که این امر برای مردم جالب است.

عضو گروه طب تسکینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: رسالت اصلی  طلاب و روحانیون همین در کنار مردم ماندن است، شاید قبل از این، کنش و واکنش‌های منفی نسبت به این قشر وجود داشت ولی وقتی می بینند روحانیت وارد صحنه شدند برای مردم جذاب است.

وی گفت: برداشت ها این بود وقتی می دیدند طلاب دوشادوش آن ها زحمت می کشیدند بسیار با ارزش و اثر گذار بود، البته کمبودهایی وجود داشت به عنوان مثال، هنوز جایگاه قانونی این اتفاق در وزارت بهداشت دیده نشده و مهم ترین ضعف اداری همین است. باید برای حضور جهادی طلاب در بیمارستان‌ها در خدمت رسانی به بیماران و تسکین معنوی همه عوامل یک جایگاه قانونی تعریف شود.

مدرس اولین دوره تربیت مربی مبلغ بالینی بیان کرد: در این طرح بنا نیست طلاب جای درمانگری را بگیرند، بیمار در این شرایط از نظر روحی درگیر مسائلی است، گاهی سوالاتی دارد و از مرگ می‌ترسد و حضور طلاب تا حدی این نگرانی‌ها را کم می‌کند.

عضو گروه طب تسکینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: شرایط حضور طلاب جهادی باید تسهیل و سازماندهی شود و در سازمان علوم پزشکی دیده شود، طلاب نیز دوره ببیند و نحوه ارتباط را درک کنند و دوره مشاوره تخصصی را بگذرانند.

وی گفت: این دوره به همین دلیل برگزار می شود تا طلاب دوره دیده و سازماندهی شوند اگر بشود دفتر و فضایی در بیمارستان داشته باشند روند خدمت رسانی به سرعت تسهیل می شود.

موسوی زاده افزود: با مجوزهای قانونی می توان جایگاه و مکان داشته باشند اما همچنان چنین ظرفیتی وجود ندارد، ما در این باره تلاش کردیم و در فضای درمانی اصفهان دوشادوش طلاب جهادی به آموزش پرداختیم.

وی تصریح کرد: در یکی از بیمارستان های مرکزی در سالن زیرین دعوت و بحث و گفتگو می کردیم که چه پاسخی بدهیم در حین مشاوره آموزش نیز داشتیم و جلساتی برای پرستاران برگزار شد البته رفع مشکلات و ساماندهی کامل نیاز به اتفاق بزرگی دارد.

 

حوزه نیوز

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار