یادداشت روز:

از محفل جهاد تا قافله ایثار

سفیدپوشان، این روزها سربازان دوران دفاع مقدس هستند که در راه دفاع از جان هموطنان خود و حفظ سلامت مردم با از خودگذشتگی و ایثار در خط مقدم مبارزه میکنند.
کد خبر: ۹۲۵۸۱۷۷
|
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، صادق شهرکی در یادداشتی نوشت:

ویروس کرونا این روز‌ها سبب شده تا سربازان خدومی در جبهه خدمت و مهربانی به خط شوند مدافعانی که در جبهه مهربانی سنگر گرفته اند.

مدافعان سلامت با نیت خدمت صادقانه در جای جای این مرز و بوم از جمله استان سیستان و بلوچستان در صف اول مبارزه هستند.

جان برکفانی که این روز‌ها نهایت ایثار و گذشت را از خود نشان داده اند.

با لباس رزم، جهادگران دوران شده اند تادر جنگ با ویروس کرونا پیروز شویم سفیدپوشان این روزها، سربازان دوران دفاع مقدس هستند که در راه دفاع از جان هموطنان خود و حفظ سلامت مردم با از خودگذشتگی و ایثار در خط مقدم مبارزه میکنند و بدون شک همانند روز‌های جنگ، نیازمند پشتیبانی و حمایت مردم هستند تا بتوانند این بیماری را شکست دهند.

در تاریخ انقلاب اسلامی نمونه‌های مختلفی از ایثار و فداکاری را شاهد بودیم و این روحیه حالا هم در کادر درمانی به وضوح نمایان است.

هم‌اکنون مدافعان سلامت با بهره گیری از تجارب دوران دفاع مقدس و دورانی که مدافعان حرم به صورت گسترده در جنگ با تکفیری‌ها بودند، توانسته‌اند به نبرد و مقابله با معضلی به نام کرونا بروند و اگر این عزیزان نبودند، قطعاً آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در کشور ما نیز مانند کشور‌های غربی بالا بود.

این مجاهدان سفیدپوش ادامه همان مجاهدان خاکی‌پوش و سروقامتی هستند که برای جان دادن در حراست این خاک خدایی، برای دفاع از انقلاب اسلامی، مسابقه می‌گذاشتند.

آن روز از میدان مین می‌گذشتند و به گاه ضرورت، تن خویش را روی سیم‌های خاردار، فرش می‌کردند و امروز با همان اندیشه در بازتولیدی دوباره در برابر ویروس کرونا برای نجات جان مردم، جان خویش را به میدان خطر می‌آورند.

لشکریان سفیدپوش تلنگر دیگری به جامعه زدند و آن ریشه در فلسفه «ایثار اجتماعی» دارد.

آن‌ها با آگاهی و شهامت راهی را انتخاب کرده‌اند تا با در معرض تهدید و خطر قرار دادن خود اجازه ندهند آسیبی به سلامتی جامعه وارد شود و حالا پزشکان مدافع وطن هستند.

اینکه گفته می‌شود ایران زودتر از سایر کشور‌ها از شر کرونا نجات می‌یابد بخاطر باوریست که پرستار و پزشک ما را تبدیل به رزمنده می‌کند.

همه تکلیف داریم به رزمندگان جبهه سلامت کشور از دل و جان کمک کنیم چرا که ملت ما تجربه پشتیبانی از رزمندگان خود را دارد.


یادداشت روز: صادق شهرکی


انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار