۴۲هزار واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی شد

معاون بازسازی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از ۷۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در ۸۲۳ روستا و آبادی شناسایی شده ۴۲هزار و ۱۸۶ واحد معادل ۵۶ درصد در این استان مقاوم سازی، بازسازی و بهسازی شده است.
کد خبر: ۹۲۵۷۹۴۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

۴۲هزار واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سالار عبدالهی روز جمعه گفت: از مجموع واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان بوشهر ۴۴ درصد باقی مانده است که براساس برنامه ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۶ باید ۷۰ درصد کل واحد‌های روستایی مقاوم سازی شوند.

وی با بیان اینکه طرح مقاوم سازی از سال ۸۴ در استان بوشهر در حال اجراست بیان کرد: از این شمار واحد‌های بازسازی و مقاوم سازی شده ۳۸ هزار و ۵۲۳ واحد به بانک‌ها معرفی شده که تاکنون از این شمار ۳۵ هزار واحد مقاوم سازی شده‌اند.

عبداللهی یادآورشد: هفت هزار و ۴۰ واحد مسکونی دراستان بوشهر تا سال ۸۴ در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی بازسازی شد و پس زلزله بم در سال ۸۵ و تصویب طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی تاکنون ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان بوشهر مقاوم سازی شده است.

معاون بازسازی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: از این تعداد واحد‌های مسکونی مقاوم سازی شده ۹ هزار و ۴۴ واحد مربوط به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم است.

عبداللهی گفت: ارتقای سطح ایمنی، مهاجرت نکردن روستائیان، حفظ هویت معماری بومی روستایی، احداث مسکن مقاوم و بادوام از جمله هدف‌های اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است.

وی در خصوص بازسازی واحد‌های مسکونی ناشی از سوانح و حوادث گفت: تاکنون سه هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در شهر‌های شنبه، برازجان، تنگستان و بوشکان احداث و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد نیز در این مدت تعمیر و مقاوم سازی شده است.

معاون بازسازی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر افزود: یکی از مشکلات طرح مقاوم سازی مسکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر تضمین بانک‌ها، نداشتن توان خودیاری از سوی متقاضیان و تورم ناشی از مصالح باعث شده این طرح به کندی پیش برود.

عبداللهی اضافه کرد: همچنین امسال نیز سهمیه ۲ هزار و ۵۰۰ واحدی مقاوم سازی برای استان ابلاغ شده که تاکنون بیش از ۲ هزار واحد آن به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به مبلغ ۴۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن برای مقاوم سازی مسکن روستایی گفت: افزون براین هشت میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به کسانی که توانایی تکمیل واحد‌های مسکونی را ندارند پرداخت می‌شود.

عبداللهی افزود: همچنین ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه نیز برای احداث حمام و سرویس بهداشتی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

پایان خبر/

 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
آخرین اخبار