مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قصرقند:

پوشش، معرف شخصیت و عفت زن است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قصرقند گفت: پوشش، معرف شخصیت و عفت زن مؤمن است و پوشش حجاب می‌تواند مانع از وصول گناه افراد میشود.
کد خبر: ۹۲۵۷۴۰۸
|
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قصرقند، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قصرقند در گردهمایی خواهران بسیجی حوزه حضرت رقیه (س) به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف گفت: برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه‌های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنیم و این یعنی باور‌های درست را در جامعه نهادینه کنیم، زیرا تهدید و اجبار، هیچ گاه به عنوان راهکار اثربخش نخواهد بود.

حجت الاسلام بامری افزود:پوشش اسلامی بانوان دارای دو بعد ایجابی و سلبی است بعد ایجابی آن وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشند تا حجاب اسلامی محقق شود گاهی ممکن است یک بعد باشد، ولی دیگری نباشد که در این صورت نمی‌توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر به معنای عام هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم، افزود: حجاب می‌تواند اقسام متفاوتی داشته باشد، از جمله حجاب ذهنی، فکری و روحی علاوه بر این در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می‌کند نام برده شده است مثل حجاب و پوشش در نگاه که به مردان و زنان در مواجهه با نامحرم توصیه شده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قصرقند ادامه داد:پوشش معرف شخصیت و عفت زن مؤمن است و موجب میشود که افراد لاابالی جرأت نکنند به او جسارت کرده و به دید شهوت و هوس رانی به اونگاه کنند.

بامری در پایان اظهار کرد:منظور از حجاب اسلامی پوشش و حریم قائل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در خلال رفتار‌های مختلف آن‌ها مثل نحوه‌ی پوشش، نگاه، حرف زدن و راه رفتن است بنابراین حجاب و پوشش ز، به منزله‌ی یک مانع در مقابل افراد نامحرمی است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار