خبرهای داغ:

حمایت از هنرمندان و زنان سرپرست خانوار شاهرود در راستای اشتغالزایی پایدار

شست اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود با رئیس اداره جهاد کشاورزی و بانوان فعال در حوزه صنایع دستی در صحن شورای اسلامی شهر شاهرود با محوریت بحث و تبادل نظر پیرامون واگذاری غرفه‌های بازارچه خیابان تهران جهت فروش صنایع دستی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۷۱۸۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
حمایت از هنرمندان و زنان سرپرست خانوار شاهرود در راستای اشتغالزایی پایداربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نشست اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود با رئیس اداره جهاد کشاورزی و بانوان فعال در حوزه صنایع دستی در صحن شورای اسلامی شهر شاهرود با محوریت بحث و تبادل نظر پیرامون واگذاری غرفه‌های بازارچه خیابان تهران جهت فروش صنایع دستی شاهرود برگزار شد.
سید مصطفی طباطبایی رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود در این نشست با اشاره به بازارچه ۳۵ غرفه‌ای متروکه در خیابان تهران واقع در سه راه کمربندی، گفت: بانوان شهرستان شاهرود نیازمند محلی برای تولید، نمایش و فروش تولیدات صنایع دستی خود هستند، اما متاسفانه تاکنون هیچ زمینه‌ای برای بانوان هنرمند شاهرود فراهم نشده است.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری با تمام توان آمادگی خود را در راستای حمایت از این بانوان اعلام می‌کند، افزود: باید از این غرفه‌ها به بهترین شکل استفاده کرد و این همکاری مستقیم جهاد و سازندگی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی با شهرداری را می‌طلبد تا متولی کار شوند و بازارچه مذکور را فعال کنند و زمینه عرضه محصولات برای بانوان هنرمند و سرپرست خانوار ما فراهم شود.
علی اصغر حجی رئیس جهاد کشاورزی شاهرود در این نشست با اشاره به جمعیت کثیر بانوان هنرمند شهرستان، خاطر نشان کرد: باید همیشه یک بازارچه تخصصی مانند دیگر شهر‌ها برای عرضه محصولات منحصر به فرد شهرستان داشته باشیم و همینجا آمادگی خود را برای شکل گیری این اتفاق مهم اعلام می‌کنم و در کنار دیگر ادارات تا اجرایی شدن این طرح، پای کار هستم.
رئیس کمسیون بانوان شورای اسلامی شهر شاهرود، گفت: با عنایت به شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه و نقش برجسته بانوان در تمامی عرصه‌ها از جمله کمک به اقتصاد خانواده و ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنری و تولیدات خانگی، صنایع دستی و...، نیازمند همراهی ادارات و سازمان‌های مربوطه می‌باشیم و مدیریت شهری و شهرداری در راستای تحقق این مهم تمام تلاش خود را خواهد کرد.
حمیده محبی، افزود: یکی از پیشنهاداتی که در حال حاضر می‌تواند راهگشا باشد، استفاده از غرفه‌ها و مغازه‌های سه راه کمربندی است که با انجام کار‌های قانونی و انعقاد تفاهم نامه همکاری با جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و کمیته امداد انشالله اولین گام برداشته خواهد شد.
وی اظهار کرد: در این تفاهم نامه میتوان به الویت دهی برای فعالیت بانوان در بخش‌های هنرمندان، صنعتگران و تولید کنندگان محصولات ارگانیکخانگی و بخصوص فعالیت زنان سرپرست خانواده با حداقل هزینه، اشاره کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها