خبرهای داغ:

شهرستان شاهرود با ۱۲۰۰ شهید دومین شهر کشور از لحاظ تعداد شهید به جمعیت است

روای و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه ۵ استان کشور بطور مستقیم درگیر جنگ بود، ولی شهر شاهرود با تقدیم ۱۲۰۰ شهید با توجه به آمار رسمی و با توجه به تحقیقات میدانی حدود ۱۷۰۰ شهید دومین شهر کشور از لحاظ تعداد شهید به نسبت جمعیت است.
کد خبر: ۹۲۵۶۲۵۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
شهرستان شاهرود با ۱۲۰۰ شهید دومین شهر کشور از لحاظ تعداد شهید به جمعیت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد عباسی در جلسه کارگروه جوانان، طلاب و دانشجویان ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور نمایندگان حوزه‌های علمیه، تشکل‌ها و دانشگاه‌های شهرستان شاهرود و جمعیت هلال احمر جوانان شهرستان شاهرود به منظور تصمیم گیری و هماهنگی در خصوص برگزاری برنامه‌های محوری و سازمانی با رویکرد نسل جوان در جهت بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: شهر شاهرود دومین شهر کشور از لحاظ تعداد شهید به نسبت جمعیت است.
وی گفت: با توجه به اینکه ۵ استان کشور بطور مستقیم درگیر جنگ بود، ولی شهر شاهرود با تقدیم ۱۲۰۰ شهید با توجه به آمار رسمی و با توجه به تحقیقات میدانی حدود ۱۷۰۰ شهید دومین شهر کشور از لحاظ تعداد شهید به نسبت جمعیت است.
این راوی و پژوهشگر دفاع مقدس خاطر نشان کرد: بین شهدای شهر از همه‌ی اقشار شهید داریم، آیت اله احمدی، حاج غلامحسین بسطامی که فاتح سوسنگرد بود و چهارمین فرمانده سوسنگرد در زمان جنگ به حساب می‌آمد. در چزابه ۱۲۰ شهید متعلق به شهر شاهرود است.
عباسی با ذکر اسامی برخی از شهدا از خاطرات آن‌ها و نیز کار‌های خارق العاده آن‌ها نام برد؛ شهید محمود کریمی که با آر پی جی هلی کوپتر فرمانده عراقی را هدف قرار داد، شهید علیرضا نوروزی که در بغل برادر خود شهید شد، شهید محمد دهقان نژاد که تک فرزند مادر تنهایش بود، شهید حسن عباسی که خبر داشت چه موقع و کجا شهید می‌شود، شهید غلامرضا خسروجردی که آدرس محل شهادتش را در خواب به مادرش داد.
وی گفت: اگر برنامه‌ای قرار است در نظر بگیریم باید برنامه‌ای تاثیرگذار برای آینده باشد. در دانشگاه‌ها با علم و دانش و مقالات و تحقیق و تفحص سراغ شهدا برویم و تصاویری را نمایش دهیم که چند ثانیه فکر را درگیر می‌کند.
نویسنده دفاع مقدس با ذکر نام و یاد و خواندن وصیت نامه‌های کوتاه شهیدان خطه شاهرود یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت و تأکید کرد: باید برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شود که هم ماندگار باشد و هم اثر گذاری برای همگان داشته باشد و باقیات صالحات باشد و هم برای برای نسل کنونی و هم برای آیندگان اثرگذاری داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه رزمندگان دفاع مقدس زنده هستند و افرادی که قدرت بیان دارند می‌توانند در امر روایتگری مشارکت کنند ابراز کرد: تولید محتوا هزینه بر است و باید ببینیم در چه ابعادی لازم است کار شود، باید تا حد امکان از تصاویر و عکس‌های تاثیرگذار برای نسل جوان استفاده کرد و آلبوم عکسی که بسیاری از رزمندگان دارند و روایتگری خاطره‌هایی که در سینه‌های خود نهفته اند می‌تواند برای جوانان و دانشجویان و طلاب بسیار جذاب و سودمند باشد.
وی پیشنهاد کرد با استفاده از خاطرات و وصیت نامه‌های شهدای شهرستان شاهرود فیلم‌های مستندی تهیه و برای پخش از طریق صدا و سیما و فضای مجازی اقدام شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها