خبرهای داغ:
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند در گفت‌وگو با «بسیج»:

ظرفیت فعلی بهداشت و درمان نهاوند ۵ برابر شده است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا این لحظه هیچگونه کمبود امکانات نداشته‌ایم و ظرفیت کنونی بهداشت و درمان شهرستان ۵ برابر شده است، که این ظرفیت بدون استفاده از نقاهتگاه‌ها و امکانات سایر ارگان‌های حمایتی است.
کد خبر: ۹۲۵۵۹۹۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲

ظرفیت فعلی بهداشت و درمان نهاوند ۵ برابر شده استدکتر سیامک دانشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: بیماری کووید ۱۹ یک بیماری نوظهور و چند ارگانی است و وظیفه درمان آن به عهده چندین متخصص است.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری در شهرستان تا این لحظه سیستم و کادر بهداشتی درمانی شهرستان مسلط به کار است و پتانسیل بهداشتی شهرستان به حدی است که این موضوع را مدیریت کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان داشت: وجود متخصص عفونی برای شهرستان خیلی خوب است اما اگر نبود باعث ضرر و زیان و آسیب و تهدید برای جان بیماران نیست، باید درک درستی از بیماری کرونا در بین جامعه به وجود بیاید، نگرانی در این حد برای مردم نیاز نیست و مردم به سیستم بهداشتی اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه رشته‌های تخصصی بالینی شامل رشته‌های مادر مانند متخصص داخلی است که متخصص عفونی زیر مجموعه آن است و در حال حاضر وقتی متخصص عفونی نباشد متخصص داخلی می‌تواند ویزیت و درمان می‌کند، تاکید کرد: در خیلی از مراکز درمانی کشور بیماری کووید ۱۹ توسط پزشک عمومی درمان می‌شود.

دانشور افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا این لحظه هیچگونه کمبود امکانات دارویی، تخت، تجهیزات حفاظت فردی و متخصص نداشته‌ایم و با تمام قوا در حال مبارزه و پیشگیری با این بیماری هستیم و ظرفیت کنونی بهداشت و درمان شهرستان ۵ برابر شده است، که این ظرفیت بدون استفاده از نقاهتگاه‌ها و امکانات سایر ارگان‌های حمایتی است.

وی تاکید کرد: تمام کادر درمان پای کار هستند و فقط نیازمند مشارکت مردم در استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم و اگر همراهی مردم تداوم داشته باشد توفیقات بیشتری در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات