خبرهای داغ:
دومین دریاچه شور جهان به حال احتضار درآمد؛

وقتی دولت احیاگر می‌شود اما طبیعت نابودگر!/ سیاست‌بازیِ اصلاح‌طلبان با زندگی ۱۴ میلیون انسان

در حالی که رسانه‌های دولتی در ماه‌های ابتدایی سال تیتر اخبار خود را به احیای دریاچه ارومیه در سایه تلاش دولتمردان اختصاص داده بودند، اکنون خبر از خشکی این دریاچه به دلیل بی مهری طبیعت سخن می‌گویند.
کد خبر: ۹۲۵۵۱۹۰
|
۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اروم‌نیوز، ماجرای احیای دریاچه ارومیه از سال‌ها پیش و پس از بروز خشکسالی در این پهنه آبی آغاز شده و در دولت‌های قبلی به یکی از اصلی ترین محورهای تبلیغاتی روسای جمهور و البته عملکردی مناسب برای مدیران حوزه محیط زیست تبدیل شده است.

خشکی این دریاچه با جان 14 میلیون نفر در استان های مجاور و سایر استان ها ارتباط دارد و نباید با نگاه حزبی و جریانی به آن نگاه شود چراکه موضوع احیای دریاچه یعنی نجات این تعداد انسان از خطر مرگ!

زمانی که پیش از آغاز دوره ریاست جمهوری حسن روحانی و در هنگامه تبلیغات ریاست جمهوری یازدهم، سخنرانی‌های این کاندیدا با محوریت دریاچه ارومیه در میان شور و اشتیاق جوانان بی‌خبر از پشت پرده ماجراهای سیاستمداران انجام می‌شد، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که در سال ۹۹ و پس از ۲ دوره جلوس «روحانی» بر صندلی پاستور، همچنان این دریاچه روزهای خشکسالی و کم‌آبی خود را طی کند.

نخستین وعده رئیس جمهور یازدهم در جلسه هیات دولت هم با محوریت احیای دریاچه ارومیه بود، البته این مصوبه نه از روی احساس بلکه از روی احساس تکلیف دولتی انجام می‌شد که به واسطه شعارهای تبلیغاتی حول محور این دریاچه، در خطه آذربایجان‌غربی دارای بیشترین رای از سوی مردم بود.

اما امروز و پس از گذشت نزدیک به ۸ سال از ریاست جمهوری حسن روحانی با پشتوانه رای قوی در استان‌های همجوار دریاچه ارومیه، همچنان آن شعارهای روزهای نخست باقی مانده و همچنان شاهد بازی‌های سیاسی دولتمردان اصلاح‌طلب با آرزوی چندین ساله مردم هستیم.

* رسانه‌های دولتی و سردرگمی در بین اخبار دریاچه ارومیه

شرایط زیست محیطی و آب و هوایی شمالغرب کشور به گونه‌ای است که نیمه نخست سال و به ویژه در تابستان دچار کم‌آبی شده و پس از پایان این فصل اندک اندک با آغاز بارش‌ها بار دیگر مشکل کم‌آبی در عرصه‌های مختلف جبران می‌شود.

شاید جالب ترین و البته پیچیده ترین عملیات اصلاح‌طلبان در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را بتوان مربوط به عملیات روانی و بازی‌های رسانه‌ای دانست که در سال‌های مختلف با روش‌های گوناگون انجام داده اند.

آن طور که با بررسی رسانه‌های وابسته به طیف همیشه مدعی در عالم سیاست ایران مشاهده می‌شود، اصلاح طلبان و در راس آن‌ها دولتمردانِ ناتوان از اقدام عملی برای احیای دریاچه ارومیه، ترفندهای همیشگی خود را در این خصوص نیز آغاز کرده و نسبت به القای این احساس در میان مردم اقدام کردند که احیای دریاچه و بالا آمدن آب آن در سایه تلاش‌های بی امان دولت و راهکارهای ارائه شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه بوده است.

در همان روزها هم این سوال در افکار عمومی وجود داشت که چرا در ایام پرباران منطقه شمالغرب کشور باید سخن از احیای دریاچه شود و پس از پایان فصل بارش دیگر حرفی از اقدامات مثبت دولت به میان نیاید؟

* سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی برای تبلیغات!

۱۹ خرداماه گذشته بود که خبرگزاری ایرنا به عنوان علمدار جبهه رسانه‌ای دولت با تیتر «سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی دولت برای انتقال آب به دریاچه ارومیه» به نقل از رییس سازمان برنامه و بودجه، خبر از تلاش‌های دولتمردان برای احیای دریاچه و به ثمر نشستن این تلاش‌ها داد و این گونه مدعی شد که ستاد احیای دریاچه ارومیه موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار