کارشناس مسایل سیاسی هرمزگان درگفت و گو با بسیج:

جنایت آمریکادر 12 تیر جزو اسناد ننگین تاریخ است

دوازدهم تیر ۱۳۶۷ شمسی هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره «هنگام» مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و همه ۲۹۰ مسافر و خدمه آن اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهن‌سال به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۹۲۵۲۹۳۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲

عبدالله صادقی کارشناس مسایل سیاسی، در آستانه سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری پرواز655 ایران درسال 1367 درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ازهرمزگان اظهار کرد : یکی از مهمترین اتفاقات به غیر از ترور ها که آمار آن به ۱۷ هزار شهید می رسد، انفجار هواپیمایی مسافربری ایرباس ایران توسط ناووینسس آمریکا در خلیج فارس است که ۲۹۰ زن و کودک بی گناه به شهادت رسیدند و آمریکا به دروغ عنوان کرد اشتباه تشخیص داده ولی ناخدای ناو در آمریکا مدال افتخار گرفت.
وی خاطرنشان کرد : در دوازدهم تیر 67 یکی دیگر از صحنه هایی که دل تاریخ را به درد می آورد شهادت تعداد 66 کودک در آن فاجعه انسانی بود که درتاریخ بشربه عنوان سندی ننگین برای آیندگان به شمار می آیدو نمونه ای از جنایت کودک کوشی توسط آمریکائیهاست .
صادقی با اشاره به جنایت آمریکا درترور سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی و همراهانش درعراق را ترس و وحشت آمریکااز اقتدار انقلاب اسلامی در دنیا بیان داشت و تاکید نمود آمریکا با رقم زدن این ترور ناجوانمردانه باردیگرچهره کدر خود را به جهانیان معرفی نمود.
کارشناس مسایل سیاسی درهرمزگان تصریح کرد : در طی 8 سال دفاع مقدس که همه قدرت‌های جهانی بخصوص آمریکا از صدام حمایت می کردند، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه‌های نبرد شهید شدند.
سرهنگ عبدالله صادقی افزود:شهدای بسیجی ۸۵ هزار و ارتشی ۴۸ هزار نفر بودند. بیش از ۳۳ هزار دانش‌آموز و بیش از ۳۵۰۰ دانشجو هم طی این هشت سال به شهادت رسیدند ،روحانیت نیز ۳۳۱۷ شهید داشتند.
او یاد آورشد: در این دوران هشت ساله نیز ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه‌ها به شهادت رسیدند.
صادقی درادامه بیان نمود:در پشت صحنه این جنایت‌های جنگی وحشیانه، آمریکا قرار داشت که تلاش داشت از اهرم‌های منطقه‌ای برای مهار ایران و قدرت روزافزون انقلاب اسلامی جلوگیری کند. تحریم اقتصادی آمریکا علیه ایران، عراق را بیش از گذشته با انگیزه‌تر کرد.
این تحلیل گرمسایل سیاسی درپایان مهمترین جنایت های آمریکا راکشتار و نسل کشی 100 میلیون سرخ پوست آمریکایی،بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی،کشتارسه میلیون ویتنامی،کشتارمردم کره توسط آمریکا درسال 1950،همدستی با عراق درطول 8 سال دفاع مقدس و حمایت همه جانبه از منافقین کوردل علیه ایران ،و جنایت های جنگی آمریکا درعراق ،حمله به هواپیمای مسافربری پرواز655 وهمچنین ترور سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی و همراهانش عنوان داشت.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار