خبرهای داغ:

توجه به رابطه عاطفی معلمان و روحانیون و تربیت و فرهنگ دانش آموزان

در دیدار معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود با رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان بر توجه به رابطه عاطفی معلمان و روحانیون با دانش آموزان و توجه به موضوع تربیت و فرهنگ تاکید شد.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۹۰
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمد موسوی در دیدار با ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود به مناسبت تاسیس این نهاد انقلابی و تعامل و همکاری با این نهاد در سخنانی اظهار کرد: اگر هوش هیجانی (ارتباط عاطفی) نداشته باشیم نمی‌توانیم ما (روحانیون و معلمان) با نسل امروز رابطه برقرار کنیم و فرصت و ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری کارگاه‌های علمی و آموزشی و بهره گیری از اساتید ارزشمند شان برای مدارس بسیار ضروری است.
وی افزود: موازی کاری دستگاه‌های متولی فرهنگ و تشکل‌های مختلف، کار‌ها را بی اثر می‌کند، و تلاش داریم در قالب کارگروهی مشترک با سازمان‌های هم هدف (سپاه، حوزه، تبلیغات، ارشاد و..) تشریک مساعی و فعالیت مشترک داشته باشیم.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه فضای آموزش و پرورش (معلمان و دانش آموزان) برای تعامل و ارتباط با سازمان تبلیغات اسلامی مهیاست گفت: سند تحول سند قوی‌ای است، در این چند سال تغییر به رویکرد اصلی آموزش و پرورش تعلیم تربیت تبدیل شده است، اما تغییر کاری سخت است، تغییرات باید متناسب با شرایط بروز شود، کار ما ارائه محتوا توسط نیروی متخصص و مجرب (معلم) به دانش آموزان است و همکاران اهل مطالعه و نویسندگان فراوانی در جمع فرهنگیان شاهرود داریم.
حجت الاسلام حمید عبداللهیان در این دیدار با گریزی به خاطرات تحصیلش در مجتمع رزمندگان اوایل جبهه زد و از تلاش‌های معلمانش قدردانی کرد و افزود: اگر آموزش و پرورش سالم باشد همه کشور سالم است.
وی ادامه داد: بقاء تفکر انقلابی و آرمان‌های انقلاب در آموزش و پرورش است، دانشگاه نمی‌تواند کاری بکند اگر شما در مدرسه کاری نکرده باشید.
ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه فرهنگیان اهل مطالعه باشند گفت: نهاد خانواده (به دلیل کاهش موالید و افزایش طلاق) مورد تهدید واقع شده است، مهارت زندگی را نسل جدید نیاموخته اند، این مهارت در مدارس و در قالب کارگاه‌های آموزشی مورد توجه قرار داده شود.
وی با بیان اینکه فضای مجازی دوره نوجوانی کودکان ما را حذف کرده و آنان به سرعت اطلاعات دوره جوانی را دریافت می‌کنند افزود: آموزش مجازی بدون رابطه عاطفی نمی‌تواند تربیت را رقم بزند، ارتباط عاطفی یک اصل ضروری است.
سرهنگ پاسدار حمیدرضا گل محمدی مسئول کانون بسیج فرهنگیان شاهرود از فعالیت‌های بسیج فرهنگیان در برگزاری کلاس‌های جهادی خدمت (رایگان) حتی در مساجد برای جبران عقب ماندگی تحصیلی بچه‌ها و نیز کلاس‌های کنکورشان خبر می‌دهد.
عصمت السادات سیف مسئول امور بانوان آموزش و پرورش شاهرود نیز از برگزاری مرتب و پرشمار کارگاه‌های آموزش خانواده برای والدین، دانش آموزان و ... اقدامات حقوقی و مشاوره‌های برای آنان در قالب طرح‌های متنوع بشری، مهیا، صدرا و .. خبر می‌دهد و بر توجه ویژه به سرپرست‌های خانواده و ارتباط خوب با حوزه خواهران هم تأکید می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار