در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از رابر

طرح مبارزه با آفت کرم خراط الگو شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: طرح مبارزه با آفت کرم خراط رابر با توجه به نتایج بسیار خوب بعنوان سایت الگوی سایر باغداران دیگر شهرستان‌های گردو خیز قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۲۵۱۶۸۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمامدر سفر دو روزه خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به استان کرمان، و هیات همراه به اتفاق مسئولین ذیربط استان از عملیات اجرائی طرح مبارزه با آفت کرم خراط باغات گردو در روستای ننیز شهرستان رابر بازدید شد.

در این بازدید خاوازی وزیر جهاد کشاورزی از عملیات اجرایی طرح مبارزه با آفت کرم خراط که درسطح ۱۰۵ هکتار از باغات گردو شهرستان رابر در روستا‌های ننیز علیا و ننیز سفلی در ۵ بلوک در حال اجرا است، بازدید کرد.

دراین بازدید سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ۱۱ هزار اصله درخت گردو موجود است که متاسفانه درصد آلودگی درختان به آفت مذکور ۶۵ تا ۷۰ درصد گزارش شده است.

او افزود: طرح مبارزه با آفت کرم خراط در سال ۹۶ هم در روستای باب زیتون شهرستان بردسیر در سطح ۳۵ هکتار با ۷ هزار و ۲۰۰ درخت انجام پذیرفت، که با توجه به نتایج بسیار خوبی که عاید باغداران منطقه شده است به عنوان یک سایت الگویی مورد توجه سایر باغداران از دیگر شهرستان‌های گردو خیز قرار گرفته است.

فاصله روستای ننیز تا مرکز شهرستان ۳ کیلومتر و تا مرکز استان ۱۸۲ کیلومتر است ومحصولات منطقه ننیز علیا شامل گردو ،بادام، سیب گلابی ،آلوچه، آلبالو و حبوبات است و این منطقه به دلیل داشتن ۷ قنات فعال، جویبار‌ها و نهر‌های جاری به نام ننیز یعنی مادر آب نامگذاری شده است.

جمعیت ننیز علیا ۷۸۵ نفربا ۲۱۵ خانوار و جمعیت ننیز سفلی ۱۷۱ نفر با ۶۰ خانواراست.

ارسال نظرات