نگین تاجی خبر داد :

صدور کیفر خواست برای مدیران استخدام های فله ای در کهگیلویه و بویراحمد/ اختلاف بین شهردار و شورای شهر یاسوج پذیرفتنی نیست

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استخدام‌های فله ایی در برخی دستگاه‌ها منجر به صدور کیفر خواست شده است.
کد خبر: ۹۲۵۱۱۳۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, صبح امروز ( سه شنبه 3 تیر ماه 99 ) نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان و اعضای شورای قضایی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان در پاسخ به چرایی جذب فله‌ای نیرو در برخی دستگاه‌ها از تشکیل پرونده برای مدیران متخلف خبر داد و افزود: برخورد با این مدیران به منظور تحقق حقوق عامه و امنیت اجتماعی قطعی خواهد بود.

اختلاف شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج

نگین تاجی در خصوص  اختلافات شورای شهر و شهرداری یاسوج نیز گفت: اختلاف و دو دستگی بین شهردار و شورای شهر یاسوج پذیرفتنی نیست و این اختلاف ها را در عدم رسیدگی به وضعیت شهر و پرداخت حقوق کارگران شهرداری مشاهده می کنیم.

حمایت دستگاه قضا از واحد‌های تولیدی

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد: دستگاه قضا با رفع برخی موانع، واحد‌های اقتصادی را حمایت کرده است.

وی گفت: مشکلات مالی واحد‌های تولیدی با بانک‌ها با استفاده از ظرفیت این دستگاه برطرف شده است.
نگین تاجی افزود: برای رونق اقتصادی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و جلوگیری از هدر رفتن فرصت‌های شغلی، حمایت‌های قضایی از ۶۰ واحد تولیدی اِعمال شد.

اهتمام دستگاه قضایی در آزاد سازی تصرفات غیر قانونی

وی همچنین از اهتمام این دستگاه در آزاد سازی تصرفات غیر قانونی خبر داد، و افزود: با پایان یافتن کار رفع تصرف در حاشیه رودخانه مهریان، به زودی کار رسیدگی به تصرفات منطقه دهنو در یاسوج آغاز می‌شود.
نگین تاجی نقش مردم در اطلاع رسانی برای تعرض سود جویان به منابع طبیعی را خوب توصیف کرد و اضافه کرد: در آخرین اقدام‌های دستگاه قضا در استان ۲۸۰ هکتار از اراضی حقوقی و کیفری رفع تصرف شده است.
 
پایان رسیدگی به تخلف در شورای اسلامی و شهرداری دوگنبدان
 
نگین تاجی در بخش دیگری از سخنان خود از پایان رسیدگی به تخلف در شورای اسلامی و شهرداری دوگنبدان در سال‌های گذشته خبر داد و افزود: احکامی از جمله حبس تا ۱۲ سال رد مال و انفصال دایم از خدمات دولتی برای کارکنان متخلف صادر شده است.
وی بیان کرد: این افراد در عملیات مالی شهرداری دوگنبدان انحراف ایجاد کرده بودند.
 
پرونده کارخانه قند یاسوج در حال طی مراحل قانونی است

رئیس کل دادگستری استان همچنین به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کارخانه قند یاسوج اشاره کرد و افزود: دادخواست حقوقی مبنی بر ابطال واگذاری این کارخانه از سوی یکی از بانک‌ها صادر شده است.
وی اضافه کرد: پرونده این کارخانه با سه ماه تلاش شبانه روزی رسیدگی شد که در مرحله تجدید نظر خواهی هم رای دادگاه بدوی به تایید رسید، اما در مرحله فرجام خواهی این پرونده در اختیار دیوان عالی کشور قرار گرفته و در حال رسیدگی است.
وی در خصوص پرونده تبانی مدیران این بانک با طرف‌های قرارداد ادامه داد: شکایتی مطرح شده که در دادگستری تهران رسیدگی می‌شود.
 
رئیس کل دادگستری استان همچنین از ابطال واگذاری اراضی ملی به یک شرکت در سقاوه خبر داد و افزود: ظرف ۱۰ روز آتی کار رسیدگی به این پرونده آغاز می‌شود.
 
برخورد دستگاه قضا با دانه درشت‌ها
 
نگین تاجی درخصوص برخورد دستگاه قضا با دانه درشت‌ها اضافه کرد: این برخورد نشانه عزمی راسخ برای رعایت عدالت است و در این مسیر هیچ خط قرمزی وجود ندارد.
رئیس کل دادگستری استان همچنین از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در کمتر از دو ماه خبر داد و افزود: کارگروه‌های علمی و تخصصی برای رسیدگی به این موارد ایجاد شده و هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد پرونده‌های قدیمی شعب مختومه شده است.
نگین تاجی همچنین به ضرورت تعامل با مراکز علمی و دینی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به این منظور علاوه بر آشنا سازی مردم با حقوق اجتماعی خود از طریق رسانه ملی و حضور حقوق دادنان در مساجد محلات، برنامه‌های تخصصی با همکاری دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و برخی دیگر از نهاد‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
 
رسیدگی به اتهامات یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی

وی همچنین گفت رسیدگی به اتهامات یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در مرکز پیگیری می‌شود و تاکنون دستورالعملی به این منظور به استان ابلاغ نشده است.
 
در دیدار خبرنگاران با اعضای شورای قضایی استان همچنین ملک حسینی دادستان مرکز استان با اشاره به افزایش خارج از ضابطه و قیمت مسکن گفت: برای پیشگیری از تضییع حقوق عمومی بررسی‌های لازم در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفته است.
وی از افزایش ۸۰ درصدی قیمت برخی مصالح در روز‌های اخیر خبر داد و گفت: این موضوع با حقوق عامه در تضاد است که یقین با واحد‌های متخلف و گرانفروش برخورد خواهد شد.
وی همچنین به آتش سوزی‌های اخیر استان اشاره کرد و گفت: هنوز ادله‌ای مبنی بر تعمدی بودن آتش سوزی‌ها به دست نرسیده، اما دونفر در بازداشت به سر می‌برند.
 
مختومه شدن  ۳۶ هزار فقره پرونده در شورای حل اختلاف استان

همچنین حجت السلام ساجدی رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گفت: پارسال ۳۶ هزار فقره پرونده پس از بررسی در شورا‌های حل اختلاف مختومه و ۶ هزار و ۱۴۶ مورد هم به سازش ختم شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار