خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین

مجازات های جایگزین حبس می تواند هزینه های کمیته امداد را کاهش دهد

حجت الاسلام قدرتی گفت: می توان با به کار گیری انواع حکم های جایگزین حبس به محرومیت زدایی کمک کرد و هزینه های کمیته امداد را هم کاهش داد، موضوعات نظیر این امر بسیار قابل توجه است که باید با هم اندیشی و طرح مشکلات و راه حل ها به صورت دقیق به نتیجه مطلوب رسید.
کد خبر: ۹۲۵۰۷۲۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در اولین همایش تبیین راهکار های بکارگیری مجازات های جایگزین حبس و جرائم نقدی که صبح امروز (دوشنیه) در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شده بود اظهار کرد: امیدواریم هفته قوه قضائیه فرصتی باشد که بتوانیم خدمات خود را تبیین کرده و بیش از پیش خدمتگزار مردم باشیم.

وی گفت: در حال حاضر در سطح استان قزوین 200 قاضی داریم که این افراد در سال گذشته به ۳۷۰ هزار پرونده رسیدگی کرده اند ، در همین ساختمان دادگستری روزانه به موضوعات مطروحه ۱۰۰۰ مراجع رسیدگی می شود و اینها تنها امور مستقیم کار هستند.

قدرتی یادآور شد: با همه تلاش ها فکر میکنیم که به نظام مقدس، مردم، شهدا و خانواده های شهدا مدیونیم و به نظام بدهکاریم.

کمیته امداد همواره مورد هجمه دشمن قرار دارد

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد جزو سازمان هایی است که همواره مورد هجمه های دشمن قرار دارد، باید تفکر کرد چرا بابد یک سازمان خدمت رسان مورد هجمه دشمن باشد؟ با یک بررسی ساده می توان به نتایج قابل توجهی رسید از جمله آنکه درست است که مبلغ بسیار کمی کمک خرج خانواده ها می شود با این حال کمیته امداد4.5 میلیون نفر را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: این کمک ها باعث می شود که از خیلی از جرائم جلوگیری شود چرا که شرایط حداقلی برای افراد صورت می پذیرد و از انواع نارضایتی های اجتماعی و خلاف ها جلوگیری می کند، لذا دشمن می داند که باید چه نقطه ای را مورد هدف قرار دهد.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اهمیت احسان گفت: دستگیری از افراد جامعه از تولید جرم جلوگیری میکند و از سویی کار صالحی است که می توان انجام داد و انسان را در راه سعادت یاری می نماید.

این مسوول در اذعان کرد: کمیته امداد بیش از آنچه ما در قوه قضائیه بتوانیم به انها کمک کنیم به ما کمک می کنند لذا موارد همکاری باید مورد بررسی قرار بگیرد و از نتایج آن باید نهایت بهره را برد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در خاتمه گفت: می توان با به کار گیری انواع حکم های جایگزین حبس به محرومیت زدایی کمک کرد و هزینه های کمیته امداد را هم کاهش داد، موضوعات نظیر این امر بسیار قابل توجه است که باید با هم اندیشی و طرح مشکلات و راه حل ها به صورت دقیق به نتیجه مطلوب رسید.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار