خبرهای داغ:
رییس کمیته امداد استان قزوین:

مجازات های جایگزین ریشه های قوی قرآنی دارد

حق گویان گفت: در قرآن کریم اشاره شده است که راه جبران بسیاری از گناهان صدقه، اکرام نیازمندان و دستگیری از خلق است و بهتر است که مجازات ها نیز به این سو حرکت کنند.
کد خبر: ۹۲۵۰۷۱۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین مهرعلی حق گویان رییس کمیته امداد امام خمینی قزوین در اولین همایش تبیین راهکارهای بکارگیری مجازات های جایگزین حبس و جرائم نقدی اظهار کرد: در کمیته امداد امام خمینی قزوین۱۲۰ خدمت در قالب ۱۱ برنامه به ۳۱هزار خانوار و ۶۰ هزار نفر به صورت دائم و ۳۰ هزار نفر به صورت موردی از خدمات ما استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ هزار یتیم ماهانه سرانه ای بالغ بر ۵۷۰ هزار تومان دریافت می کنند این مبلغ نسبت به میانگین کشوری مناسب و بالا است.

 

حق گویان یادآور شد: در سه ماهه گذشته مردم استان قزوین مبلغ ۳۰میلیارد تومان کمک داشته اند و در خصوص اکرام ایتام ۴ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

رییس کمیته امداد استان قزوین گفت: در ماه مبارک رمضان امسال ۱۱/۵ میلیارد اطعام مهدوی و بسته های کمک مومنانه به خانواده های نیازمند و آسیب دیدگان کرونا مساعدت شده و باید توجه داشت کمیته امداد متولی فقرا است ولی تولید کننده فقر نیست و نیاز است همه دستگاه ها کمک کنند که این فقر را ریشه کن کنیم.

حق گویان در خاتمه با اشاره دستورات اسلامی در جبران بسیاری از گناهان تبیین کرد: در قرآن بسیاری از گناهان با اکرام ایتام ، صدقه و کمک به نیازمندان به انحا مختلف جبران میشود و چه خوب است که جایگزین حبس هم به این سمت حرکت کند.

۱۰۰۴/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار