پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع) ضامن عزت ماست

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: امروز عزت و عظمت ما در گرو پیروی از سبک و سیره زندگی اهل بیت (ع) است و با همین سیره و منش باید چهره واقعی اسلام ناب را به جهان عرضه کنیم.
کد خبر: ۹۲۴۹۵۷۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع) ضامن عزت است
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، مراسم شهادت امام صادق علیه السلام با حضور اقشار مختلف مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با سخنرانی حجت السلام اسدی مسئول دفتر نمایندگی  ولی فقیه در سپاه ناحیه دیلم  در جوار گلزار شهدای گمنام شهرستان دیلم برگزار شد.
 
سخنران این مراسم گفت: امام جعفر صادق (ع) در زمان حیات خود با تربیت شاگردان بسیار و برجسته توانست مروج فرهنگ اسلام ناب محمدی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود اسدی افزود: دوران امام صادق (ع)، دوران بسیار سخت و در شرایط بسیار حساسی قرار داشت و جزء پر آشوب‌ترین دوران سیاسی تاریخ اسلام بود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های علمی و عقیدتی این امام، بیان کرد: دوران حیات امام جعفر صادق (ع) با تمامی مشکلات و ظلم و ستم‌های دوران بنی امیه و بنی عباس همچنین وجود مکاتب و ایدئولوژی‌های متعدد جزء دوران شکوفایی مذهب شیعه بود که این بخاطر تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و عقیدتی امام جعفر صادق (ع) است.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظلم و خفقان بنی امیه و بنی عباس در دوران حیات امام ششم شیعیان، تصریح کرد: ارزشمند‌ترین و مهم‌ترین اقدام امام جعفر صادق (ع) نشر معارف اصیل اسلامی و اسلام ناب در دوران تزویر است، تربیت شخصیت‌های علمی برای ترویج اسلام ناب جزء ابتکارات ایشان بود.
 
پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع) ضامن عزت است

امام جمعه دیلم گفت: امروز عزت و عظمت ما در گرو پیروی از سبک و سیره زندگی اهل بیت (ع) است و با همین سیره و منش باید چهره واقعی اسلام ناب را به جهان عرضه کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی با تاسی از فرهنگ اسلام ناب و سیره و منش اهل بیت (ع) امروز در مسیر تمدن نوین اسلامی و تحول گام بر می‌دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در پایان به کادر سازی بسیار عالمانه امام جعفر صادق (ع) در طول حیات عمر با برکتشان اشاره و تاکید کرد: دوره زندگانی و امامت امام صادق (ع) عصر طلایی حدیث شیعه است و همه وظیفه داریم در مناسبت‌های مختلف با سیره و زندگانی ائمه معصومین (ع) بیشتر آشنا شویم.

اسدی ادامه داد: امروز هم علم آموزی، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های دینی و اسلامی امری ضروری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

گفتنی است در ادامه مراسم مداحان و مرثیه خوانان شهرستان دیلم در سوگ امام ششم به مرثیه خوانی و سوگواری پرداختند.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار