در آمد سود سپرده بانکی چندین برابر سرمایه گذاری در دامداری و تولید است

گوشت یخی در بازار کیلویی 65 هزار تومان اما گوشت تازه 66 هزار تومان عرضه می شود

خبرگزاری بسیج: یکی از دامداران و کشاورزان روستای طالب آباد با اشاره به اینکه گوشت یخی 65 هزار تومان در بازار عرضه می شود، اظهار داشت: متاسفانه گوشت تازه کیلویی 66 هزار تومان است و دولت نظارتی بر کار دلالان و حمایتی از دامداران نمی کند
کد خبر: ۹۲۴۹۵۴۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸

حاج احمد اکبری دامدار و کشاورز روستای طالب اباد  اظهار داشت: من 40  سال در این زمینه اشتغال دارم و پدرم هم کشاورز بوده است. او افزود: از سال 60 با 50 راس گاو شروع به کار کردم  و الان 300 راس دام و 20 هکتار زمین کشارزی دارم.

  وی اظهار داشت: برای پروار بندی گاو، گوساله را کیلویی 62 هزار تومان خریدم اما بعد از 9 ماه کار و زحمت الان باید آن را به نصف قمیت و به مبلغ 32 هزار تومان بفروشم! اکبری با ابراز انزجار از جولان دلالان و واسطه ها در همه زمینه های اقتصادی کشور، گفت:  گوساله مورد نیاز برای پرورش دادن را از تهران، مازندران ، اردبیل و سایر شهرستان ها و از دلال می خریم. الان  گاو را 32هزار تومان از ما می خرند آن هم با بدترین روش پرداخت؛ یک کارت می برند کارت دوم می گویند بازار پایین آمده وهر کیلو 2 هزار تومان ارزان تر می خرند و می گویند: گوشت 30 هزار تومان شده است و از ما نمی خرند. این در حالی است که گوشت یخی در بازار کیلویی 65 هزار تومان است  اما گوشت تازه و کشتار روز 66 هزار تومان است.

این دامدار و کشاورز شهرستان ری گفت: یک گوساله برای پروار شدن 9 تا 12 ماه نگهداری می خواهد تا پروار شود قیمت یک گوساله پارسال 7 میلیون تومان بوده و دو میلیون و 500 هزار تومان خوراک  که خورده قیمت تمام شده آن 9 میلیون و 500 هزاز تومان شده است،  الان پول خودمان را به زور می دهند.

دولت به ما جو تحویل نمی دهد یک ماشین جو درخواست می کنیم می گویند مدلل است امروز پول واریز می کنید اما تحویل جو سه ماه دیگر است . سه ماه دیگر می گویند ماشین برای حمل نیست . وقتی ماشین می آید می گویند در بندر جو نیست  و مجبور می شویم جو آزاد کیلویی 2500 تومان بخریم در صورتی که قیمت مصوب دولتی آن 1350 تومان است یک ماشین جو خوراک یک هفته 300 راس گاو است بقیه آن را باید آزد تهیه کنم از دولت خواهش می کنیم به دامداران کنند اگر وضع به همین منوال پیش برود کسی جرات نمی کند دام تولید کند.

من امسال تصمیم داشتم 500 راس دام بریزم اما ترسیدم و مجبور شدم با احتیاط  300 راس نگهداری و پروار کنم. در صورتی که اگر من  سرمایه ام را در بانک بگذارم سود آن بیشتر از این می شود این همه عذاب و دردسر هم نمی کشم . من سه میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ام. اگر این پول را در بانک بگذارم ماهانه 60 - 70  میلیون تومان سود دریافت می کنم اما  3 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای پرورش دام در یک سال برای من 100 میلیون تومان هم سود برنگردانده است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار