خبرهای داغ:

توجه ویژه به بافت تاریخی در دستور کار شورای شهر شاهرود

در بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود از خانه تاریخی عطاردی عنوان شد:حفاظت از بافت ارزشمند تاریخی شهر شاهرود بعنوان سرمایه اجتماعی، تاریخی وفرهنگی شهر وظیفه همه مسولین و شهروندان است.
کد خبر: ۹۲۴۹۱۶۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود از خانه تاریخی عطاردی که با همراهی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشاور فرهنگی گردشگری و بافت تاریخی شهرداری صورت پذیرفت، سید مصطفی طباطبایی اظهار کرد: بافت تاریخی شاهرود صفحاتی از تاریخ و هویت شهر است که یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری داشتن عزم و برنامه برای حفظ ونگهداری این میراث گرانب‌ها می‌باشد.
وی افزود: در تمام دنیا کمترین آثار بجای مانده از معماری و بافت تاریخی خود را در نهایت دقت، مراقبت ونگهداری می‌کنند. اما متاسفانه آنچه تاکنون اینجا شاهد آن بوده ایم بی توجهی و تخریب آثار برای ساخت وساز‌های بدون ضابطه وسودجویانه وخلاف قانون بوده است.
طباطبایی ضمن بیان اینکه قانون ساز و کار لازم و قدرتمندی را برای برخورد با این موارد در اختیار میراث فرهنگی و شهرداری قرار داده است، گفت: همچنین شرکت باز آفرینی شهری وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی نیز حمایت‌های مالی خوبی تحت عنوان اقدام مشترک از تملک، احیا و بازآفرینی تک تک بناها، محله‌ها و بافت‌های تاریخی نموده است که اخیرا با پیگیری‌های به عمل آمده، بودجه ۹ میلیارد تومانی بازآفرینی شهری سال ۹۸ که درحال برگشت به صندوق دولت بود مجددا در مسیر برگشت واحیا قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود، عزم مدیریت شهری را راسخ خواند و گفت: استفاده از مشاوران باتجربه در این حوزه در حال تدوین برنامه‌های حفظ واحیا بافت ارزشمند تاریخی هستیم که بزودی اخبار آن را به اطلاع همشهریان فهیم خواهیم رساند.
وی همچنین در ادامه افزود: تملک اثار شاخص معماری شهر، بازآفرینی مراکز محله تاریخی، مرمت و باز زنده سازی خانه‌های تاریخی و تبدیل کاربری آن به سرای محله برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی از اهم برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.
طباطبایی در پایان ضمن اظهار امیدواری از همکاری ستودنیه فرمانداری شاهرود بعنوان رئیس ستاد بازآفرینی، محوریت شهرداری بعنوان دبیر، میراث فرهنگی، شرکت بازآفرینی شهری و وزارت مسکن و شهرسازی بعنوان متولی امر، عنوان کرد: بزودی شاهد تحول و اتفاقات خوبی در زمینه احیای محلات و بافت ارزشمند تاریخی شهر شاهرود خواهیم بود که کمترین اثر آن علاوه برحفظ میراث گذشتگان و هویت تاریخی شهرمان باعث رونق بیشتر گردشگری فرهنگی و به طبع آن رونق اقتصاد شهری خواهیم بود.
توجه ویژه به بافت تاریخی در دستور کار شورای شهر شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها