استاندار گیلان:

انتصاب مدیران شهرستانی بدون هماهنگی با فرمانداران تخلف است/ لزوم تعامل فرمانداران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی

استاندار گیلان ضمن تأکید بر ضرورت تعامل سازنده و قانونمند فرمانداران با نمایندگان مجلس گفت: اگر مدیری در انتصاب مدیران شهرستانی با فرمانداری‌های آنجا هماهنگی انجام نداد دچار تخلف شده و فرمانداران باید این موضوع را به استانداری گزارش کنند تا با متخلفان برخورد کنیم.
کد خبر: ۹۲۴۹۰۹۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان زارع امروز در جمع فرمانداران سراسر استان گیلان با اشاره به نامگذاری سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: پیرو تحقق منویات رهبر معظم انقلاب کارگروهی درباره جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شد و همه باید با کمک به دولت تلاش کنیم به اهداف تعیین شده برسیم تا اقتصاد کشور رونق گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ارتقاء شاخص‌های کیفی زندگی منجر به توسعه می‌شود گفت: ضرورت دارد که برای رونق استان گیلان از ظرفیت‌های موجود استفاده حداکثری کنیم و با حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمل به مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در این راستا گام برداریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جهش تولید به‌معنای آن است که با هدف گذاری‌های دقیق به‌سمت توسعه استان گام برداریم خاطرنشان کرد: امسال 95 پروژه مربوط به اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در گیلان مصوب شده است که همه مسئولان وظیفه دارند با جدیت به آن عمل کنند.

زارع با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌های گیلان وظیفه دارند که به‌طور مستمر از پروژه‌های عمرانی و طرح‌های مختلف بازدید کرده و روند کار را زیر نظر داشته باشند عنوان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیازمند تشدید نظارت‌ها و تلاش برای جذب تسهیلات تکلیفی رونق تولید است و باید آسیب‌ها و مشکلات پیش رو شناسایی و برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه دولت برای جبران بخشی از آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تسهیلاتی را برای واحدهای اقتصادی در نظر گرفته است افزود: تمامی اطلاعات لازم برای چگونگی دریافت این تسهیلات در سامانه کارا وجود دارد و کارآفرینان و واحدهای تولیدی که در این ایام دچار ضرر مالی شدند می‌توانند با مراجعه به آن اطلاعات لازم را کسب کنند.

استاندار گیلان شاخص توجه به خدمات مختلف را میزان سودمندی آن برای مردم عنوان کرد و اظهار داشت: فرمانداران باید با تعاملی سازنده و قانونمند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشکلات مردم را حل کرده و باعث توسعه بیشتر استان گیلان شوند و به خدماتی که سودمندی بیشتری برای جامعه و مردم دارد بیشتر توجه کنند.

زارع از فرمانداران خواست که بر روی کار نهادهایی همچون دهیاری و شهرداری‌ها بیشتر نظارت کنند و با تاکید بر اینکه رفع مشکلات حوزه‌های مربوط به کشاورزی، آب، برق و طرح‌های هادی روستایی نیازمند توجه بیشتر است گفت: باید با تامین امنیت مردم بتوانیم رضایت آنان را جلب کرده و بیشتر از پیش به آنها خدمتگزاری کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بر ضرورت هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با فرمانداری‌ها برای سفرهای شهرستانی خاطرنشان کرد: همه مسئولان وظیفه دارند که به مردم گیلان که بسیار نجیب، باسواد، دارای دانش بالا و شایسته هستند خدمت کنند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نداشته باشند.

وی فرمانداران را مسئول اجرای سیاست‌های عمومی دولت در شهرستان‌ها دانست و ابراز داشت: اگر مدیری در انتصاب مدیران شهرستانی با فرمانداری‌های آنجا هماهنگی انجام نداد دچار تخلف شده و فرمانداران باید این موضوع را به استانداری گزارش کنند تا با متخلفان برخورد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار