خبرهای داغ:

تنفس سخت صنعت گردشگری قزوین در بحران کرونا

رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ايجاد زيرساخت هاي لازم در حوزه حمل و نقل و اسكان نقش بسزایی در جذب گردشگر ايفا مي كند
کد خبر: ۹۲۴۸۷۲۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

خبرگزاری بسیج قزوین: قزوین با دارا بودن ۱۲۰۰ بنای تاریخی یکی از اهداف بلند مدت اقتصاد توریست محور بوده است، رونق صنایع دستی،موزه ها،رستورانها و خرید سوغاتی شهر قزوین یکی از منابع درآمدی بوده است.چندماهی از ورود مهمان ناخوانده ویروس کرونا به شهر قزوین می گذرد، تمام منابع درآمدی ناشی از توریست و گردشگری محقق نشد،تعطیلی اماکن مذهبی و عمومی، دستور ستاد مبارزه و پیشگیری بحران کرونا مبنی بر ممنوعیت ورود گردشگران و مسافران به قزوین بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر قرار داد. خبرنگار ایمنا گزارشی در این خصوص تهیه که از نظر مخاطبان می گذرد.

 

تدوین تقویم گردشگری سال ۹۹ قزوین

 

معاون شهردار و رییس کارگروه گردشگری شهرداری قزوین در اولین جلسه این کارگروه در سال جاری، ضمن اهمیت گردشگری و درآمد توریست محور گفت: تقویم گردشگری سال ۹۹ شهرداری قزوین تدوین شده تا بتوانیم علاوه برداشتن برنامه های مدون فرهنگی، اجتماعی مناسب در صورت عبور کشور از بحران کرونا به یکی از قطب های توریستی تبدیل شویم. عوامل موثری در جذب توریست موثر هستند که شهرداری قزوین به اندازه توان و ضوابط قانونی عملکرد مناسبی داشته است.

محمد درافشانی با اعلام این خبر در اولین جلسه کارگروه گردشگری شهرداری قزوین در سال جاری گفت: در سال هاي اخير گام های بلندی برای رونق صنعت گردشگري در قزوین برداشته شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته این روند همچنان ادامه دارد.داشتن طرح و برنامه و استفاده از مشاوران و کارشناسان کارآزموده در حوزه گردشگری دارای اهمیت خاص در تقویم سال ۹۹ می باشد.

وی به بررسی راه های توسعه گردشگری قزوین در ایام کرونا اختصاص داشت، افزود: با رعايت پروتكل هاي بهداشتي نظير نصب دستگاههاي مه پاش و غيره مراكز گردشگري قزوین فعالیت خود را آغاز می کند.فعاليت تمام تاسيسات گردشگري بر اساس تصميم ستاد ملي مبارزه با كرونا به حالت عادي بازگشت.

 

ارائه تسهیلات برای مشاغل متضرر از بحران کرونا

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: این تصمیم با رعايت کلیه پروتكل هاي بهداشتي از قبيل عدم ازدحام جمعيت و رعايت فاصله گذاري اجتماعي اتخاذ شده است.بازگشایی و شروع به کار اماکن تفریحی و گردشگری استان با هماهنگی ستاد مبارزه و پیشگیری کرونا انجام خواهدشد.

وی افزود: بر اساس این تصمیم برگزاري کلیه برنامه ها در فضاهاي باز گردشگري و بازديد از موزه هايي كه اشياي آن داخل ويترين باشد،مانعي ندارد. برخی از مشاغل وابسته به این سازمان به دلیل بحران کرونا متضرر شده و طبق مصوبه هيات دولت، تا پايان خرداد ماه امسال به حوزه هايي كه به واسطه بيماري كرونا متضرر شده اند به صورت مشروط تسهیلات ارائه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: توليد محتوا با موضوعات گردشگري و انتشار مناسب آن در فضاي مجازي نقش موثری در معرفي ظرفيت هاي گردشگري استان دارد.

۲/۵میلیارد تومان بودجه شهرداری قروین برای مقابله با کرونا

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص گردشگری و تاثیر بحران کرونا بر صنعت توریست قزوین گفت: ارائه بسته های تشویقی برای جذب سرمایه گذران در حوزه گردشگری، استفاده از تجارب شهرداري هاي موفق در اين زمينه بهره گرفت.بحران کرونا گردشگری در قزوین و سایر استانها را به حالت تعطیلی کامل درآورد در این خصوص شورای شهر ۲/۵ میلیاردتومان برای مبارزه و مقابله با کرونا تصویب کرده تا شهرداری بتواندنقش خود را در مبارزه با این ویروس جهت سلامت شهروندان ایفا کند.

وی با اشاره به برخی از ضرورت های رونق صنعت گردشگری در شهرها، تاکید کرد: ايجاد زيرساخت هاي لازم در حوزه حمل و نقل و اسكان نقش بسزایی در جذب گردشگر ايفا مي كند.بخشش اجاره بهای املاک شهرداری برای مستاجران از دیگر کارهای شورا و شهرداری برای کمک به توریست بوده تا پس از تعطیلات طولانی ناشی از کرونا مستاجرین متضرر نشوند.

حکمت الله داوودی همچنین خاطرنشان کرد: تبلیغات مهم ترین ابزار در افزایش سطح آگاهی شهروندان و گردشگران و معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری شهرها به شمار می رود.

 

1010گ30ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار