خبرهای داغ:
به بهانه سالگرد انتخابات ریاست جمهوری دهم؛

«تقلب» رمز عملیات فتنه علیه اصالت نظام

اگرچه به نظرمی رسید عده ای به بهانه اعتراض به نتیجه انتخابات88دست به تجمعات خیابانی زدنداماهیچ گاه مستندی برادعای دروغ تقلب ارائه نشدورمز تقلب فقط دستاویزی برای خدشه واردکردن به اصالت نظام اسلامی ایران بود.
کد خبر: ۹۲۴۸۲۱۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  22 خرداد یادآور شکوه همدلی ومشارکت ملت ایران در رقم زدن پرشورترین انتخابات تاریخ انقلاب اسلامی است. مشارکتی که طمع دشمنان داخلی و خارجی بر عزت و سربلندی ایران فرصت چشیدن حلاوت آن را از مردم گرفت.

اگرچه به نظر می رسید عده ای نسبت به نتیجه انتخابات معترض هستند و با دلایلی که هیچگاه مستندی برای آن رائه نشد سخن از تقلب به میان آوردند اما این بهانه حتی تمام یک روی سکه هم نبود،دستاویزی بود تا با توسل به آشوب های خیابانی به اصالت نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد شود.

حوادث تلخ فتنه 88 به رغم آنکه هزینه های سنگین و در برخی موارد جبران ناپذیر برای کشور و ملت داشت اما فرصتی شد تا جمهوری اسلامی ایران در مقابل دیدگان جهانیان از دوست و دشمن به ورطه آزمایش کشیده شود و صلابت، درایت و تدبیر رهبری انقلاب اسلامی در مهار آتش فتنه بر همگان ایان شود. در این ایام بود که اهمیت نقش رهبری نظام به نمایش درآمد چرا که اگر مقام معظم رهبری با ظرفیت‌های علمی،فقهی، راهبردی و مدیریتی خود بحران 88 را آنگونه که دشمن شکن باشد مدیریت نمی کردند شاید امروز شاهد سرنوشت دیگری برای جمهوری اسلامی ایران بودیم.  

هشدارهای پدرانه رهبر انقلاب قبل از برگزاری انتخابات 88

اول فروردین 1388 یعنی درست 3 ماه قبل از برگزاری انتخابات رهبر انقلاب در سخنرانی خود در مشهد مقدس گفتند که «انتخابات به فضل الهی و به حول قوه الهی، انتخابات سالمی است. من می‌بینم بعضی‌ها در انتخاباتی که دو سه ماه دیگر انجام خواهد گرفت، از حالا شروع کرده‌اند به خدشه کردن. این چه منطقی است؟ این چه فکری است؟ این همه انتخابات در طول این سی سال انجام گرفته است- در حدود سی انتخابات-مسئولان وقت در هر دوره‌ای رسما متعهد شده‌اند و صحت انتخابات را تضمین کرده‌اند و انتخابات صحیح بوده است و چرا بی خود خدشه می کنند، مردم را متزلزل می کنند، تردید ایجاد می کنند؟ »

این البته آخرین هشدار رهبری نبود چرا که او مانند پدر ملت ایران دغدغه حراست از آب و خاک و ناموس داشت.

9 اردیبهشت 1388 بود که ایشان در دیدار جمعی از معلمان ، پرستاران و کارگران گفتند «یکی از دشمنی‌ها همین است که این پدیده با ارزش تاثیرگذار حضور مردم و نقش‌آفرینی مردم در اداره‌ی کشور را در تبلیغات خودشان نفی کنند یا ندیده بگیرند یا انکار کنند. بارها و بارها در اظهارات صریح‌شان، در اظهارات کنایه آمیزشان در انتخابات کشورمان خدشه کردند. نه؛ انتخابات کشور ما از انتخابات اکثر این کشورهای مدعی دموکراسی هم آزادتر است هم پر شورتر، هم انگیزه‌ی مردم در این انتخابات بیشتر است. انتخابات پر شور، انتخابات خوب، سالم. دشمن خدشه می‌کند. از دشمن انتظاری هم جز دشمنی نیست. چه انتظاری هست؟ بی‌توقعی از دوستان است. بی‌توقعی از کسانی است که جزو این ملت‌اند؛ واقعیات را دارند می‌بینند؛ می‌بینند که این انتخابات چگونه سالم و متقن انجام می‌گیرد. در عین حال همان حرفی را که دشمن می‌زند اینها هم می‌زنند. من انتظارم این است که کسانی که با ملت ایرانند، جزو ملت ایرانند، توقع دارند ملت به آنها توجه کنند، اینها دیگر علیه ملت ایران حرف نزنند و انتخابات ملت ایران را زیر سئوال نبرند. مرتب تکرار نکنند که آقا این انتخابات، انتخابات نیست. چرا دروغ می‌گویند؟ چرا این همه زحماتی را که این مسئولان در طول این سال‌های متمادی متحمل شدند، ندیده می‌گیرند؟ چرا؟ چرا ناسپاسی می‌کنند؟»

هشدار سوم رهبری هم  در 14 خرداد 1388 بود که فرمودند: «نکته اول این است که از دو سه ماه قبل از این رادیوهای بیگانه شروع کردند به بدنام کردن مردم. گاهی گفتند: این انتخابات نیست. انتصابات است. گاهی گفتند: این یک بازی کنترل شده درون حکومت است. گفتند: این کاندیداها خودشان دارند بازی می کنند. نامزدهای مختلف که می‌بینید با هم اختلاف نظر دارند، اینها هم ظاهرسازی است. بازی است. گاهی گفتند: در انتخابات قطعا تقلب انجام خواهد گرفت. هر وقتی یک چیزی گفتند. مقصود از همه‌ی این تخریب‌ها یک چیز است و او اینکه می‌خواهند ملت در انتخابات مشارکت قوی و نمایانی  نکند.»

فتنه 88 از کجا آغاز شد؟

هنوز رای‌گیری تمام نشده بود، مردم در تهران و برخی شهرهای بزرگ همچنان با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای بودند اما  میرحسین موسوی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری براساس توهماتی که ساخته و پرداخته ذهن بیمار دشمنان ملت ایران بود در مصاحبه‌ای با خبرنگاران داخلی و خارجی، خود را پیروز انتخابات معرفی کرد.

این اقدام که بسیاری از تحلیل گران آن را شروع فتنه 88 دانستند آتشی شد  بر جان ملت و کشور و با اعلام نتایج انتخابات، "دروغ تقلب" به عنوان رمز فرمان آشوب در کشور  هشت ماه تلاطم و فتنه و اردوکشی‌های خیابانی را به ایران تحمیل کرد.

منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و بهائیان حزب مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب و مجمع روحانیون مبارز همگی به فتنه رنگین 88 پیوسته و در برابر ملت ایران ایستادند.

برگزاری نشست خبری و اعلام نتیجه زودهنگام نتیجه انتخابات اما تنها اقدام جریان حامی میرحسین نبود.سایت‌های حامی این کاندیدا نیز از ظهر روز جمعه ۲۲ خرداد، با ذکر نام کاندیدای مورد حمایت خود، مدعی پیروزی کاندیدای متبوع خود شدند در انتخابات شدند.

قلم نیوز در خبر مبنی بر پیروزی میرحسین به نقل از ابوالفضل فاتح رئیس کمیته اطلاع رسانی رسانه و تبلیغات ستاد موسوی نوشت پیروزی مهندس موسوی با فاصله زیاد قطعی است و همه برای این پیروزی یک سجده شکر بدهکاریم.

این ماجرا اما باز هم ادامه داشت سایت یاری از حامیان میرحسین به نقل از محمد خاتمی ادعا کرد موسوی در دور اول انتخابات پیروز شده است و قلم نیوز هم از قول فرشاد مومنی ادعا کرد میرحسین موسوی در آستانه شکستن رکورد ۳۰ میلیون رای است.

سایت «جمهوریت» که مهدی هاشمی رفسنجانی آن را اداره می کرد هم از تبریک خاتمی به میرحسین خبر داد و البته تیر خلاص را نشست خبری میرحسین به بهانه اعلام پیروزی در انتخابات به نظام زد تیری که با کینه و عداوت دشمنان داخلی و خارجی، سلطنت طلبان، منافقین و عوامل جاسوس خانه های انگلیس و فرانسه و آلمان در ایران زهرآگین شده بود و این شروع آشوب ها و اردوکشی های 8 ماهه در کشور شد.

برداشت وارونه میرحسین و کروبی از توصیه های رهبر انقلاب

پس از آنکه به موجب قانون محمود احمدی نژاد در بیست و سوم خرداد، به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت معرفی شد، رهبر انقلاب در پیامی توصیه کردند که همه کاملا هوشیار باشند و از رفتار و گفتار تحریک آمیز و بدگمانانه بپرهیزند.

توصیه رهبری اما از سوی میرحسین موسوی وارونه برداشت شد، ور همان روز  در بیانیه ای گفت که تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد از سوی دیگر مهدی کروبی نیز در بیانیه ای، نتایج اعلام شده را فاقد مشروعیت و مضحک دانست.

حمله فتنه گران به پایگاه بسیج و گرفتن جان 7 نفر

تجمع حامیان احمدی نژاد در روز 24 خرداد در میدان ولیعصر به بهانه اعلام پیروزی و استفاده از واژه خس و خاشاک آتش فتنه را افروخته تر کرد و دستاویزی شد برای آشوب گران خیابانی. فردای آن روز هم  تجمع غیرقانونی از حامیان موسوی در خیابان های انقلاب و آزادی شکل گرفت و موسوی در این اجتماع سخنرانی کوتاهی داشت. به بهانه تقلب در انتخابات به پایگاه بسیج مقداد حمله کردند و در اثر این فتنه و آشوب گری جان 7 نفر را گرفتند.

نماز جمعه سرنوشت ساز رهبر انقلاب و توصیه به پرهیز از اردوکشی خیابانی

یک هفته پس از برگزاری انتخابات و در حالی که تلاش های نظام برای رفع ابهام از نتایج انتخابات از مسیرهای قانونی ادامه داشت، رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی و باشکوه بیست و نهم خرداد نسبت به ادامه اعتراض های غیرقانونی و اردوکشی های خیابانی هشدار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های این روز، با تاکید بر این که تجمعات خیابانی، پوشش مناسبی برای تروریست های نفوذی است از نامزدهای معترض خواستند که از اردوکشی خیابانی پرهیز کنند. ایشان فرمودند: کسی که قانون را زیر پا بگذارد مسئول خون ها، خشونت ها و هرج و مرج است.

نمازجمعه پرحاشیه هاشمی رفسنجانی

با دامنه دار شدن اعتراضات و برگزاری تجمعات بدون مجوز حامیان موسوی هر تحرک و اظهارنظری می توانست آتش شعله ور شده را برافروخته تر کند در چنین شرایطی بود که هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه بیست و ششم تیر که میرحسین موسوی هم در آن نماز جمعه حضور داشت بدون اشاره به ریشه آشوب ها، خواستار آزادی دستگیرشدگان شد این مسئله اگرچه انتقادات بسیاری را به دنبال داشت اما باز هم آتش فتنه را برافروخته تر کرد.

نماز جمعه بیست و ششم تیر حواشی بسیاری داشت از جمله تجمعات غیرقانونی حامیان میرحسین موسوی، اقامه نماز با کفش، ایستادن زن و مردم دوشادوش هم در یک صف.

آیا به راستی هدف تجمعات اعتراض به نتیجه انتخابات بود یا هدفی فراتر داشت

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به رسم دیرینه ملت انقلابی ایران، روزه دارن در راهپیمایی حمایت از ملت مظلوم فلسطین شرکت کردند و این راهپیمایی توانست تا حدودی فضای غبارآلود فتنه را برای برخی روشن کند. حامیان میرحسین روز قدس را مجالی برای آشوب آفرینی یافتند، تخریب اموال عمومی، به آتش کشیدن وسایل نقلیه موتوری و شکستن شیشه مغازه ها بخشی از سناریوی فتنه گری بود.

در این روز اما اگرچه ملت به رسم همیشه فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر می دادند فتنه گران شعار « نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را فریاد زدند و این مقدمه ای شد که برای عده ای جای سوال پیش آید که به راستی هدف این تجمعات اعتراض به نتیجه انتخابات است یا هدفی فراتر پشت آن نهفته است.

مسیر انحرافی فتنه گران آرام آرام سرعت گرفت و هر روز بیشتر به سمت عیان شدن واقعیت این آشوب گری ها پیش رفتند. انتشار تصاویر آتش زدن عکس امام خمینی (ره) واکنش بسیاری را برانگیخت بسیاری از خواص که شاید تا آن زمان سکوت کرده بودند و اما این باز هم تمام ماجرا نبود.

رنگ و بوی خیانت در عاشورای 88

6 دی 88 همزمان بود با عاشورای امام حسین (ع) که ارادت ملت ایران و همه مسلمانان به این امام برهیچ کس پوشیده نیست. مردم مانند هرسال در مساجد، تکایا و حسینه ها مشغول عزاداری و سینه زنی بودند. فتنه گران از فرصت استفاده کرده و در ادامه تجمعات غیرقانونی خود از میدان آزادی به سمت خیابان ولیعصر شروع به حرکت کردند در مسیر اغتشاشات خود اما به هیچ کس رحم نمی کردند از شکستن شیشه مغازه ها و خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان تا حمله به رهگذرانی و هر چیزی که بوی اسلام داشت.

اهانت به مقدسات در روز عاشورای حسینی تیری بر پیکر فتنه گری و آشوب های خیابانی بود مردم ، علما ، خواص و تحلیلگران سیاسی و دینی همگی بر این باور شدند که این اعتراضات رنگ و بوی خیانت می دهد و فرسنگ ها با اعتراض به نتیجه انتخابات فاصله دارد.

9 دی  اتمام حجت با ضد انقلاب، منافقین و حامیان داخلی و خارجی فتنه

سرانجام در 9 دی 88 و پس از ماهها تلاطم و ناآرامی و آشوب در کشور مردم از شمال و جنوب و شرق و غرب تهران به سمت میدان انقلاب حرکت کردند تا در محکومیت حوادث عاشورا برای همیشه با فتنه گران اتمام حجت کنند.

راهپیمایی این روز آنچنان حجت را بر همگان تمام کرد که حتی ضد انقلاب و منافق و حامیان داخلی و خارجی فتنه سکوت را بهترین راهبرد قلمداد کرده و نتوانستند این حضور عظیم را انکار کنند و سرانجام یک ماه بعد در راهپیمایی جشن پیروزی انقلاب در 22 بهمن 88 بزرگ ترین تظاهرات تاریخ انقلاب در خیابان های منتهی به میدان آزادی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها