پیگیری تحقق دستورات رهبری به مجلس یازدهم از سوی بسیج-۷۰

سالک: نمایندگان مجلس دهم از مطالبه گری مردم فرار می کردند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمایندگان مجلس دهم به دلیل بی توجهی به امور مجلس و فرار از مطالبات مردم نمی خواستند فعالیت هایشان نمایان شود و به طرح شفافیت آرا رای ندادند.
کد خبر: ۹۲۴۷۰۳۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

شفافیت اگر بر روی جریانات ساختاری کشور باشد بسیار مثبت است/نمایندگان مجلس دهم از مطالبه گری مردم فرار می کردندحجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به طرح شفافیت آرا در مجلس اظهار کرد: این طرح در مجلس نهم مطرح شد و در مجلس دهم اقداماتی برای تصویب آن صورت گرفت که متإسفانه فقط 50 نفر به آن رأی دادند.

وی ادامه داد: شفافیت نمایندگان مجلس در چند مقوله قابل توجه است و اولین مسئله مربوط به حضور و غیاب نمایندگان است، زیرا مردم باید حضور و غیاب نمایندگان را بدانند؛ دومین مسئله طبق اصل 49 قانون اساسی، مربوط به اموال نمایندگان در زمان نمایندگی و بعد از آن است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه مسئله سوم درباره شفافیت نمایندگان مربوط به حقوق و بودجه آنان است، گفت: چهارمین مسئله مربوط به رأی دادن نمایندگان نسبت به موضوعات مختلف است، زیرا مردم باید متوجه نظر مثبت یا منفی نمایندگان خود شوند.

فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: آثار وضعی شفافیت عملکرد نمایندگان ابتدا برای خود آنها است، زیرا یک نوع انضباط غیر مستقیم به کارهای مجلس و نمایندگان می دهد؛ همچنین برای مردم که مطالبه گر پاک دستی و فعال بودن نمایندگان هستند روشنگری خواهد کرد و یقینا بسیار مثبت است.

حجت الاسلام سالک در پاسخ به این سوال که چرا مجلس دهم طرح شفافیت آرای نمایندگان را تصویب نکرد، اظهار نمود: نمایندگان مجلس دهم هنگام تصمیم گیری های مهم در صحن قدم می زدند یا با دیگر نمایندگان صحبت کرده و یا حتی در رأی گیری ها هم شرکت نمی کردند، به همین جهت نمی خواستند فعالیت هایشان شفاف شود تا  از مطالبه گری مردم فرار کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره ضعف هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: بنده از شورای نظارت بر رفتار نمایندگان گله دارم، مثلا برای دو نطق نمایندگان تهران شکایت کردیم، اما آنها هیچ پاسخی ندادند و این مسئله به روشنی روز حکایت از ضعف شورای نظارت در امر نظارت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار