رئیس هتل‌داران تهران در گفت‌وگو با «بسیج»:

بیمه بیکاری به کارگران هتل‌ها پرداخت نشده است

رئیس هتل‌داران تهران گفت: با وجود پرداخت بیمه بیکاری، هیچ گونه بیمه‌ای از سوی سازمان تامین اجتماعی برای نیروهای تعدیل شده هتل‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا پرداخت نشده است.
کد خبر: ۹۲۴۷۰۳۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

محمد علی فرخ مهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص حمایت دولت از مشاغل پر خطر در دوران کرونا، اظهار داشت: بانک مرکزی به وعده خود مبنی بر تعویق سه ماهه اقساط وام بانکی عمل کرد، اما این حمایت کافی نیست و ما از دولت تقاضا داریم که تعویق وام  بانکی را 9 ماه دیگر هم تمدید کند تا بتوانیم به شرایط عادی بازگردیم.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعدیل 6 هزار نیرو در صنف هتل‌داری شده است،گفت: بیش از 30 سال حق بیمه بیکاری پرداخت کردیم تا در چنین شرایطی بیمه بیکاری به نیروهای تعدیل شده پرداخت گردد اما سازمان تأمین اجتماعی هنوز بیمه بیکاری به کارگران تعدیل شده هتل‌های تهران پرداخت نکرده است!

وی در رابطه با تعویق پول آب، برق و گاز برای مشاغل پر خطر و آسیب‌دیده در دوران کرونا افزود: قرار بر این شد که پرداخت هزینه آب، برق و گاز را به تعویق بیندازند اما این کار صورت نگرفت.

رئیس اتحادیه هتل‌داران تهران بیان کرد: تمام مشاغل اعم از پر خطر و کم خطر در دوران کرونا دچار ضرر شدند و دولت باید تمهیدات اساسی برای این مشاغل بیندیشد و متاسفانه تا کنون به غیر از تعویق وام بانکی، هیچکدام از وعده‌های وزرا و دستگاه‌ها در قبال صنوف عملی نشده است.

رئیس اتحادیه هتل‌های تهران عدم فعالیت شرکت‌های بازرگانی، نفتی و مناطق آزاد را از مهم‌ترین عوامل کاهش ضریب اشتغال هتل‌ها در دوران کرونا برشمرد و افزود: این مسائل به صورت یک چرخه دست به دست هم داده و قرعه بی پولی به نام هتل‌ها افتاد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس‌جمهور در جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی که 25 اسفندماه سال گذشته برگزار شد از مهلت سه ماه جهت پرداخت پول آب، برق و گاز و همچنین عوارض شهرداری به مردم خبر داده بود. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار