خبرهای داغ:
معاون توسعه منابع اوقاف استان سمنان خبر داد:

اجرایی شدن ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم در موقوفات و بقاع استان

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم در مورد موقوفات و بقاع متبرکه سطح استان سمنان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۴۹۹۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، سید ایمان موسوی فر در نشست هم‌اندیشی کارشناسان مالی و تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: از آنجائی که گردش مالی شریان اصلی و کلیدی هر فعالیت اقتصادی است، اطلاع دقیق از قوانین مالیاتی و نحوه محاسبه آن‌ها برای اداراتی که تصمیمات اقتصادی و تجاری خود را با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری انجام می‌دهند ضروری است.
وی افزود: بر همین اساس به‌منظور شفاف‌سازی اطلاعات و توسعه عدالت مالیاتی اقدام به برگزاری نشست توجیهی و اجرایی کردن ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم کردیم.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی این ماده‌قانونی تهیه و به ادارات اجرایی سطح استان ابلاغ‌شده و جلسات توجیهی نیز برگزارشده است.
وی تصریح کرد: مالیات بر اساس چگونگی تعلق به کالا‌های مورد مالیات به دو دسته مالیات‌های مستقیم و مالیات‌های غیرمستقیم تقسیم می‌شود.
موسوی فر عنوان کرد: مالیات مستقیم نوعی از مالیات است که پرداخت‌کننده نمی‌تواند آن را به دیگری انتقال دهد و طبق این تعریف، مالیات بر درآمد اشخاص، مالیات بر دارایی، مالیات بر ارث و ... از زمره مالیات‌های مستقیم به شمار می‌روند.
وی گفت: در سنوات گذشته ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص موقوفات و بقاع متبرکه استان انجام‌نشده، ولی با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد از ابتدای سال جاری کلیه ادارات اجرایی تابعه استان اقدام گردد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار