خبرهای داغ:

جلسه توجیهی امین موقوفات شهرستان میامی برگزار شد

جلسه توجیهی امین موقوفات شهرستان میامی به‌منظور بررسی مسائل موقوفه خواجه نعیما میامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۴۳۰۶۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه میامی اظهار کرد: در این جلسه که با حضور امین موقوفه خواجه نعیما برگزار شد، مقرر شد نسبت به ت. واگذاری به اجاره رقبات آب موقوفه که شامل ۱۳ شبانه‌روز معادل ۳۱۲ ساعت آب تقسیمی است، به‌صورت قرارداد یک سال به افراد دارای صلاحیت با انعقاد قرارداد اقدام شود.
رضا قاضی پور افزود: به‌منظور رعایت بیشتر شرایط زارعین متقاضی، مقرر شد نیمه از اجاره‌بهای آب موقوفه در هنگام تنظیم سند اجاره اخذ و مابقی پس از برداشت محصولات اخذ شود.
وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد نسبت به تنظیم سند اجاره زمین‌های کشاورزی موقوفه با متقاضیان دارای صلاحیت بر اساس ضوابط اوقافی اقدام گردد.
وی عنوان کرد: یکی از اقدامات لازم و ضروری و در اولویت نقشه‌برداری و پیگیری اخذ استناد مالکیت موقوفه است.
آماده‌سازی طرح سد زیرخاکی در موقوفه که بزرگترین سد زیرخاکی منطقه خواهد بود، لایروبی مسیر آبراهه به طول تقریبی هشت کیلومتر، اصلاح مسیر سیل که باعث تخریب قنات موقوفه شده، لایروبی قنات موقوفه توسط استادکاران ماهر، لایروبی کل مسیر قنات به‌صورت اصولی و لوله‌گذاری قسمتی از مسیر، بازسازی مسیر قنات اصلی که فعلاً مسدود شده است، پیگیری و دریافت مجوز‌های لازم جهت احداث استخر ذخیره آب، یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاورزی جهت اجرای طرح‌های کشت صنعتی و پربازده و اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و دامداری صنعتی پس از اجرای طرح کشت صنعتی و تعمیر و بازسازی زائرسرای موقوفه و توسعه آن جهت رفاه حال زائران امام رضا (ع) با توجه به موقعیت بسیار مناسب این مکان از دیگر مباحثی بود که در این جلسه در مورد آن‌ها بحث و تبادل‌نظر شد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار