خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

جذب بیش از ۶۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در استان همدان

استاندار همدان با بیان اینکه در کنار اتفاقات سال ۹۸ برنامه عملیاتی خود را پیش بردیم، گفت: توفیقات خوبی در استان حاصل شد در حوزه سرمایه‌گذاری چشم انداز ما ۵ هزار میلیارد بود اما بر اساس آمار رسمی ثبت شده بیش از ۶هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان توانستیم سرمایه جذب کنیم.
کد خبر: ۹۲۴۱۳۲۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

جذب بیش از ۶۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید سعید شاهرخی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) و آرزوی قبولی عبادات اظهار داشت: مبنای اداره امور استان را با همکاری تک تک مسئولین استان حرکت در چهارچوب‌های علمی و برنامه محوری قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه هیچ اقدام و عملی را تایید نکردیم مگر کارشناسی شده باشد، گفت: از ابتدا برنامه سه ساله تعریف کردیم، برنامه‌ای قابل انعطاف که متناسب با شرایط بتوانیم اهداف را دنبال کنیم که به لطف خدا یک سال آن با موفقیت انجام شد.

استاندار همدان با بیان اینکه اجرای برنامه و توفیقات حاصل شده در راستای اهداف برنامه به هیچ عنوان به این معنا نیست که کم و کاستی نداریم، گفت: مشکلات در سراسر کشور و دنیا وجود دارد، هنر ما باید این باشد که بتوانیم حداکثر بهره‌مندی از منابع در اختیار را برای خدمت به مردم به کار بگیریم.

وی با اشاره به سیل ابتدای سال گذشته گفت: استان همدان با یک سیل ویرانگر مواجه بود و ۱۳۴ میلیمتر بارندگی در۲۴ ساعت داشت که در تاریخ استان همدان این سیل بی‌نظیر و کم نظیر بوده و استان را تحت تاثیر قرار داد.

شاهرخی با بیان اینکه این سیل خسارت‌هایی به کشور وارد کرد، گفت: به لطف خدا استان همدان با وجود اینکه دومین استان پر باران در کشور بود با پیش‌بینی‌ها و پیشگیری و همت بلند متولیان امر کمترین خسارت جانی و مالی را در کشور داشت و این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

* ۱۹هزار واحد مسکونی در لیست بازسازی و تعمیرات اساسی قرار گرفت

وی با بیان اینکه در بحث مطالبه حقوق استان از اعتبارات ذی‌ربط توفیقات خوبی داشتیم، گفت: توانستیم حدود ۱۹هزار واحد مسکونی را در لیست بازسازی و تعمیرات اساسی قرار بدهیم.

استاندار همدان ابراز داشت: نقش بنیاد مسکن در رابطه با این مشکل نقش به یاد ماندنی در استان بود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات بسیار با اهمیت، حساس و تاثیرگزار بود.

شاهرخی با بیان اینکه در این انتخابات توجه ما به این بود که شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم که بدون تنش و هرگونه حاشیه‌ای فضای سالمی را برای رقابت بین گروه‌های مختلف ایجاد کنیم، ادامه داد: به لطف خدا انتخاباتی روان، سالم و خوب را در استان برگزار کردیم که حاصل ۱۰ ماه کار مداوم عوامل اجرایی استان بود.

وی با بیان اینکه دوم اسفند بعد از ۱۰ ماه برنامه‌ریزی به بهترین شکل با حضور ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی نظارتی، بازرسی و حفاظت از سرگروه‌ها انجام شد، گفت: با اعتماد متقابل به عقلانیتی که در اداره امور استان وجود دارد و حمایت‌های نماینده ولی فقیه و نماینده مجلس خبرگان در شهر همدان و گروه‌های مختلف سیاسی و شورای تامین و هیئت نظارت شورای نگهبان در استان مطمئن بودیم که به دنبال برگزاری انتخاب سالم که مدنظر مقام معظم رهبری و دولت بودیم.

استاندار همدان با بیان اینکه دغدغه اصلی دولت و نظام مشارکت بود، گفت: در استان همدان بیشتر از میانگین کشوری مشارکت داشتیم و از مردم استان همدان برای شرکت در انتخابات در فضای سالم تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به پیدایش بیماری کرونا در شب قبل از انتخابات گفت: این خبر داشت انتخابات را با چالش مواجه می‌کرد که با تمهیدات و هشدارهای لازم توسط وزارت بهداشت و درمان انتخابات به بهترین شکل برگزار شد.

شاهرخی با بیان اینکه در طی سال ۹۸ کشور تحت تاثیر تحریم‌ها و فشارهای حداکثری کشور آمریکا بود، گفت: در خیال باطل و خام آقای ترامپ این بود که در آبان ۹۸ اقتصاد ایران را دچار مشکل شود که همراهی مردم و رشادت‌های تولیدکنندگان ما قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با اتکا به داخل این توطئه شوم بدون نتیجه ماند، افزود: این تحریم‌ها کار و زحمت‌های زیادی برای بخش خصوصی و دولتمردان و مردم داشت و پیروز میدان ملت و مردم بزرگ و مسئولین و متولیان بخش خصوصی بودند.

شاهرخی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: با از دست دادن یکی از فرزندان برومند و بزرگ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت سردار «حاج قاسم سلیمانی» که همه آزادگان دنیا، جبهه مقاومت و در ایران همه مردم را متاثر کرد و با وجود اینکه یکی از شجاع‌ترین فرماندهان را از دست دادیم به برکت خون این شهید شاهد این بودیم که روح تازه‌ای در کشور دمیده شد.

وی با بیان اینکه دقیقا در زمانی که کشور به این تجدید قوا نیاز داشت این خون مبارک شهید شرایطی را در کشور ایجاد کرد که آن سیل عظیم جمعیت در سراسر کشور راه افتاد، گفت: این دقیقا برعکس محاسبات کشور آمریکا بود آنها اصلا تصور نمی‌کردند که خون شهید «سلیمانی» همچین خیزشی را ایجاد کند.

استاندار همدان با اشاره به اصابت موشک‌های نقطه زن به قلب آمریکا و شکستن هیمنه استکبار گفت: این اتفاق‌ها همه در اقتصاد و سیاست و اداره کشور تاثیرگزار بودند.

وی با اشاره به بیماری کرونا گفت: سابقه این بیماری را در دنیا به خصوص در کشور چین داشتیم که وزارت بهداشت و درمان اقدامات پیشگیرانه را آغاز کرده بود.

* جمهوری اسلامی به شکل عزتمندانه و رعایت کرامت انسانی بیماری را کنترل کرده است

شاهرخی افزود: در حال حاضر که جمهوری اسلامی در سراسر دنیا با افتخار سر خود را بالا می‌گیرد توانسته با کمترین تلفات ممکن و به شکل عزتمندانه و رعایت کرامت انسانی بیماری را کنترل کند و حرکت لجام گسیخته در بقیه کشورهای دنیا را به اختیار خود می‌گیرد و این امر به یک باره اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه ما مفتخریم در کشور ایران بر خلاف کشورهایی مدعی دموکراسی و حقوق بشر بین مریض جوان و پیر فرق نگذاشته‌ایم، گفت: به همت صنعتگران پزشکی توانستیم لوازم پزشکی خود را به روز کنیم.

استاندار همدان ادامه داد: با وجود همه تحریم‌ها و تلخی‌های وجود این ویروس از ویژگی‌های مهم آن احیای دوباره همبستگی و وفاق همدلی و همراهمی مردم با هم و پیوند آن با خدمتگزاران دولتی و دستگاه‌های اجرایی بود.

وی گفت: ورود ارزشمند، همیشه کلیدی و به هنگام مقام معظم رهبری در تقدیر از کادر درمان و حمایت از ستاد ملی کرونا و به دنبال هماهنگی و همراهی همه اقشار و صنوف و بزرگان کشور در همه قوا با دولت و رئیس دولت و رئیس ستاد ملی کرونا جلوه دیگری از هماهنگی و همدلی را در کشور نشان داد و همین‌ها رمز موفقیت ما است.

شاهرخی ابراز داشت: در طول تاریخ حضور ذهن نداریم که امکان مقدسه بسته شود اما با وجود نیاز شدید و تشنگی مردم برای حضور در این اماکن در حرم ائمه(ع) در کشور، اما دیدیم که خود متولیان امر کمک کردند که این اماکن بسته شود که به کنترل بیماری کمک کرد.

وی افرود: روز سیزده به در که در تاریخ و مردم ایران نهادینه شده اما با درخواست متولیان امر فرهنگ اصیل ایرانی به نمایش درآمد که باید افتخار کنیم به این فرهنگ و قدر آن را بدانیم و از آحاد مردم سپاسگزار هستیم.

*۸۳ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را برای مقابله با کرونا رعایت می‌کنند

استاندار همدان با بیان اینکه به خاطر سلامت جامعه بعضی از مشاغل در حال حاضر تعطیل هستند، گفت: ۸۳ درصد مردم رعایت می‌کنند و امیدواریم دیگران هم رعایت کنند.

وی با بیان اینکه از مردم عزیز، از زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی، فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، اعضای ستاد ملی کرونا، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران تشکر می‌کنم، گفت: در حال حاضر نرخ شیوع استان ما به مرز یک سوم شیوع کشور می‌رسد و این نشان از کاهش شیوع بیماری دارد که برای استان همدان افتخاری است.

شاهرخی با بیان اینکه در سناریو دانشگاه علوم پزشکی در فاز Aهستیم، گفت: در یک هفته گذشته ۵ الی ۷ نفر تست مثبت کرونا داشتیم و این به معنای این نیست که کرونا تمام شده بلکه وجود دارد بنابراین رعایت فاصله اجتماعی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در کنار اتفاقات سال ۹۸ برنامه عملیاتی خود را پیش بردیم، گفت: توفیقات خوبی در استان حاصل شد در حوزه سرمایه‌گذاری چشم انداز ما ۵ هزار میلیارد بود اما بر اساس آمار رسمی ثبت شده بیش از ۶هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان توانستیم سرمایه جذب کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان در حوزه جذب سرمایه‌گذار در بین استان‌های کشور به تناسب اهداف تعیین شده توانست رتبه اول کشور را کسب کند، گفت: توانستیم سند اشتغال را در همین برنامه توسعه محقق کنیم و جزو استان‌هایی باشیم که کمترین نرخ بیکار را داریم.

*فروپاشی اقتصادی ایران از اهداف دشمن است

وی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم بیکار نداریم و بر اساس آمار ۶۰ هزار بیکار داریم، گفت: واحدی بر اساس تحریم تعطیل نشده و حدود یک هزار واحد صنعتی با ظرفیت‌های مختلف در حال کار و تلاش هستند.

شاهرخی با اشاره به اینکه سال ۹۹ به دلایل مختلف ویژگی‌های خاصی دارد و با اهمیت است، افزود: باید عزم خود راسخ‌تر کنیم و جدیت خود را در کار بیشتر کنیم.

وی با اشاره به وجود تحریم‌های حداکثری آمریکا و دشمنی‌ها و کینه‌توزی استکبار ادامه داد: ما با قدرت و با اتکا به نیروی ارزشمند داخلی و با تأسی از رهنمودهای رهبری خود را قوی می‌کنیم.

استاندار همدان ابراز داشت: فشار شدید بر مردم برای کناره‌گیری از حاکمیت، به تعطیلی کشیدن واحدهای تولیدی ما و فروپاشی اقتصادی از اهداف دشمن است که محقق نخواهد شد اما رسالت ما را سنگین‌تر خواهد کرد و ما باید هوشیارتر عمل کنیم.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد دنیا تصریح کرد: کشورهای اروپایی و امریکایی به شدت تحت تاثیر هستند و کشور ما هم به نسبت با توجه به سهمی که در اقتصاد دنیا داریم مورد تاثیر هستیم.

شاهرخی با بیان اینکه در سال پایانی کار دولت تدبیر و امید هستیم و باید با جدیت و عزم قوی‌تری کارها را پیگیری کنیم، گفت: دولت با ملت عهد کرده که تمام توانش را تا آخرین لحظه برای خدمت به مردم به کار بگیرد.

وی با اشاره به شعار سال گفت: در سال ۱۳۹۹ همه خود را آماده کردیم تا جدی و قوی کارها را دنبال کنیم و به نتیجه برسانیم و با بهره‌مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری باید در همه عرصه‌ها به صورت جهشی، قوی و اثرگزار کارها را دنبال کنیم.

* کوچک‌ترین رخوت و سستی به هیچ عنوان از مدیران قابل پذیرش نیست

استاندار همدان افزود: کوچک‌ترین رخوت و سستی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست اما به هر دلیلی تحت هر شرایطی در بخشی رخوت دیده شود باید به سرعت اصلاح شود اگر اصلاح نشود باید نیروهای با انگیزه به کارگیری شود.

وی عنوان کرد: تا ما مسئولیت داریم با همه توان و وجود باید کار کنیم و نشان دهیم برای رضای خدا کار می‌کنیم و کار برای خدا خستگی ندارد و سستی در کار او معنی پیدا نمی‌کند بنابراین نباید به جز خدمت مردم به چیز دیگری فکر کنیم.

شاهرخی با اشاره به ۲۵ پروژه در حوزه صنعت و معدن گفت: حدود ۳ هزار میلیارد تومان پروژه‌هایی هستند که عمدتاً بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده و بخشی از تسهیلاتی است که ما دادیم و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و در خدمت تولید و اشتغال قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: در حوزه کشاورزی ۱۶ پروژه مهم و تاثیرگذار و تحول آفرین را با حدود ۳ هزار میلیارد تومان اجرایی خواهیم کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه گردشگری ۱۱ طرح به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: رقم کلی پروژه‌هایی که در سال ۱۳۹۹ در قالب جهش تولید انجام می‌شود پروژه‌های اقتصادی و گردشگری حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است که از این مقدار ۷۰۰ میلیارد تومان به پتروشیمی اختصاص داده شده است.

*بهره‌برداری از ۸۶ پروژه ملی در همدان

وی با بیان اینکه ۸۶ پروژه ملی به همت دولت به ارزش ۶هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: این عدد و ارقام است که همدان را در سطر جدول کشور قرار می‌دهد.

شاهرخی با بیان اینکه ما زیرساخت‌های خوبی در استان ایجاد کردیم، گفت: در حوزه عمرانی به صورت مشخص خطوط آهن، راه، آب و سدسازی استان همدان در کشور افتخارآمیز است.

وی با بیان اینکه استان همدان در اقتصاد مقاومتی رتبه اول را در واگذاری پروژه‌های اجرا نشده به بخش خصوصی را دارد، گفت: ۲۵ درصد کل رقم واگذاری‌ها در سراسر کشور متعلق به استان همدان است.

استاندار همدان عنوان کرد: استان همدان در سال جهش تولید در عرصه تولید ۱۴ هزار میلیارد تومان به همت بخش خصوصی کار می‌کند و بیش ۶ هزار میلیارد تومان پروژه‌های ملی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: این اقدامات را مدیون تولید کنندگان، سرمایه گذاران و بخش خصوصی هستیم بنابراین ما باید با تولیدکننده طوری همراهی کنیم که او احساس امنیت و آرامش و اتکا کند نه اینکه ما را در مقابل خود ببیند.

شاهرخی با بیان اینکه مدیری موفق است که قدرت ریسک‌پذیری داشته باشد، گفت: وظیفه ما این است که به هر طریقی موانع را از سر راه تولید برداریم.

* ویژگی بارز شهید «سلگی» اخلاص او بود

وی با اشاره به روزهای پایانی کار نمایندگان مجلس از نمایندگان سابق استان تشکر کرد و گفت: برنامه ما تعامل، همکاری، وفاق، همیاری با منتخبین مردم است.

استاندار همدان تصریح کرد: با حفظ رعایت اصل تفکیک قوا و نقش قانون‌گذاری و نقش نظارتی نمایندگان مجلس احترام ویژه قائل هستیم و این نظارت در پیشبرد برنامه‌ها کمک می‌کند و امیدوارم نتیجه آن خدمت صادقانه و موثرتر به مردم و شهروندان باشد.

وی با اشاره به سالروز چهلمین روز شهادت شهید «میرزامحمد سلگی» گفت: ایشان شخصیتی اخلاقمدار، شجاع و متدین داشت و ویژگی بارز شهید «سلگی» اخلاص او بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار