سید مرتضی علوی
کارشناس و مذهبی:

صیانت از سنت پیامبر مهمترین شاخصه حضرت علی(ع) است

حجت الاسلام عباسی گفت: امام علی(عليه‌السلام) مظهر هدايت اِلهي است و درخواست هدايت از او درخواست هدايت از خداست.
کد خبر: ۹۲۴۰۹۱۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس دینی و مذهبی  در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن عرض تسلیت  به مناسبت فرا رسیدن سالروز ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام و ورود به لیالی پر خیر و برکت قدر گفت: امام‏ على‏ عليه السلام پس از تحمّل 25 سال سكوت تلخ براى حفظ نهال نوپاى اسلام و برطرف شدن موانع، حكومت اسلامى را تشكيل داد و حدود الهى را اقامه کرد و با انحرافات جنگید و به مستمندان و فقرا رسيدگى نمود.

حجت الاسلام مصطفی عباسی افزود: مولای متقیان؛ حقّ مظلومان را ‏ستاند و در تقسيم عادلانه بيت‏ المال کوشش نمود، هر چند عدّه ‏اى از مسلمان‏ نماها تاب عدالت آن حضرت را نداشته و او را به شهادت رساندند.  

حجت الاسلام  عباسی گفت: صیانت از سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و عمل به دستورات قرآن کریم از جمله مهمترین شاخصه های امیرمومنان حضرت علی علیه السلام است.   

وی  افزود: در برخورد حضرت على عليه السلام با قاتل خويش، عبدالرّحمن بن ملجم‏ مرادى، آن حضرت به تبع دستورات دينى آنقدر رحيم و مهربان بود، كه حتّى دشمنش و كسى كه به قصد كشتن بر او شمشير زده نيز از رحمتش بى نصيب نگرديد. بدين جهت مشاهده مى كنيم كه سفارش‏هاى آن امام رئوف از لحظه دستگيرى آن موجود پست آغاز و تا دم مرگ ادامه مى‏ يابد.

عباسی تصریح کرد: امام علی (علیه السلام) نماد وحدت ملی است و این را از سخن معروف ایشان می توان فهمید که فرمودند:  "الناس صنفان  إما أخ لك في الدين أو نظير لك في الخلق "؛ مردم دو نوع اند: یا برادر  دینی تو هستند یا شبیه تو هستند در آفرینش.

وی در پایان عنوان کرد: امام علی(عليه‌السلام) مظهر هدايت اِلهي است و درخواست هدايت از او درخواست هدايت از خداست  و ایشان واسطه رسيدن فيض خداوند به ديگران است.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار