خبرهای داغ:

دستگیری ۳ متهم سایبری با گردش مالی ۶۰ میلیارد ریالی در شاهرود

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از دستگیری ۳ مجرم سایبری توسط پلیس فتای شهرستان شاهرود خبر داد که با اغفال کاربران فضای مجازی و دادن وعده پوچ درآمدهای آسان و بی‌زحمت ۶۰ میلیارد ریال گردش مالی در حساب بانکی شان به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۹۲۳۹۹۹۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای شهرستان شاهرود مشخص شد حساب‌های متعلق به دو جوان شاهرودی صد‌ها میلیون ریال گردش مالی از طریق فعالیت در یک سایت ممنوعه آنلاین داشته‌اند.
این مقام انتظامی از شناسایی این افراد و انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص دستگیری و بازجویی از آنان خبر داد و گفت: درنهایت این دو جوان ۲۱ و ۲۲ ساله با تحقیقات انجام‌شده و کار علمی و تخصصی، شناسایی و توسط کارآگاهان سایبری پلیس شاهرود دستگیر شدند.
کریمی ادامه داد: نامبردگان در اعترافات خود اظهار داشتند فردی به نام "فاضل" که در سمنان سکونت دارد با پیشنهاد مبلغی پول به صورت مستمر از آنان خواست کارت‌های بانکی خود را در اختیار وی قرار دهند.
این مقام انتظامی به بررسی‌های تکمیلی در این راستا اشاره و اظهار کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد این دو جوان توسط فرد یادشده اغفال و به بهانه دریافت پول بدون زحمت و گردش حساب بالا برای دریافت تسهیلات کارت‌های خود را در اختیار وی گذاشته‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به عملیات پیچیده برای دستگیری عامل اصلی این کلاهبرداری‌ها گفت: وی در نهایت با شگرد‌های خاص پلیسی هنگامی‌که برای دریافت کارت‌های بانکی تازه افتتاح‌شده به شاهرود مراجعه کرده بود دستگیر شد.
به گفته کریمی متهم در ابتدای بازجویی‌ها منکر هر گونه اقدام مجرمانه‌ای بود که پس از رویارویی با ادله غیرقابل‌انکار پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبنی بر اغفال کاربران فضای مجازی و کلاهبرداری مبالغ هنگفتی از آنان با وعده‌های پوچ و بی‌اساس درآمد‌های آسان و بی‌زحمت اعتراف کرد.
وی با بیان این‌که تاکنون ۴۰ کارت از بانک‌های مختلف با گردش مالی نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال متعلق به این افراد شناسایی و مسدود شده است گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها