کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

روزه داری باعث سلامت روح و تندرستی جسم می شود

حجت الاسلام قربانی، گفت: روزه داری روح و روان و قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتی روح و تندرستی جسم می شود.
کد خبر: ۹۲۳۸۳۶۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کیار در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی های منحصری که دارد در میان ماه های سال قمربی برترین ماه هاست.

حجت الاسلام قربانی افزود: از جمله ویژگی های این ماه بخشش گناهان انسان است و چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود، به این ماه مبارک، رمضان گفته می شود.

وی اظهارکرد: قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده است و تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیاری دارد و در روایات اسلامی، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده است و در این رابطه حضرت امام باقر(علیه السلام) می فرماید: «هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کیار ادامه داد: روزه داری روح و روان و قلب و دل و نیز جسم را آرامش داده و باعث سلامتی روح و تندرستی جسم می شود.

قربانی با اشاره به خطبه‌ شعبانیه درباره فضیلت و عظمت ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان  نزد خداوند بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است.

 

ارسال نظرات