خبرهای داغ:

تشکیل ۱۶ تعاونی در شاهرود/صدور ۴۵۷ مجوز فعالیت خانگی

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شاهرود با اشاره به تشکیل ۱۶ تعاونی جدید در سال ۱۳۹۸ گفت: ۴۵۷ مجوز فعالیت خانگی نیز طی سال گذشته صادر شده است.
کد خبر: ۹۲۳۸۰۸۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
تشکیل ۱۶ تعاونی در شاهرود/صدور ۴۵۷ مجوز فعالیت خانگیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین امیرحسینی به مناسبت هفته کار و کارگر با تبریک این هفته به همت کارگران با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یکساله اخیر این اداره با بیان اینکه ۴۵۷ مجوز فعالیت خانگی طی سال گذشته صادر شد، افزود: ۱۱۰ طرح برای دریافت ۱۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شد.
معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود گفت: با معرفی ۱۱۰ طرح به بانک‌ها تاکنون به ۶۵ طرح مبلغ ۸ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که این امر زمینه اشتغال ۷۱ تن را فراهم کرده است.
وی از نام نویسی ۲ هزار و ۴۷ تن جویندگان کار در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۳۸ درصد بانوان و ۶۲ درصد آقایان بودند که ۴۶ درصد از متقاضیان دانش آموخته دانشگاهی و ۵۴ درصد تحصیلات دیپلم به پایین نام نویسی کردند.
امیرحسینی با بیان اینکه پارسال ۱۵ درصد کاهش تقاضای اشتغال به کار نسبت به سال ۹۷ داشتیم، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۸۴۹ تن از متقاضیان به کار گمارده شدند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با اشاره به اینکه تعداد ۶۷۷ تن از بیمه بیکاری مقرری دریافت کردند، اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۴۵ تن از مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان به کار گمارده شدند.
وی افزود: تعداد ۱۶۷ تن از مقرری بگیران بیمه بیکاری جهت آموزش به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شدند تا پس از گذراندن دوره گواهینامه دریافت کنند.
امیرحسینی از تشکیل ۱۶ تعاونی جدید با سرمایه گذاری مبلغ ۶۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: با تشکیل این تعاونی‌ها ۲۴۶ فرصت شغلی ایجاد گردید.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۷۷۳ نفر ساعت در قالب آموزش عمومی و تخصصی به افراد این تعاونی‌ها انجام شده، تصریح کرد: پارسال ۵۸ مورد نظارت بر تشکیل مجامع و صورت‌های مالی تعاونی‌ها در شاهرود انجام شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها