کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

رمضان فرصت طلایی مانوس شدن با قرآن و دعاست

حجت الاسلام صادق نیكنام گفت: تلاش ما در ماه رمضان باید بر انس گرفتن با قرآن متمركز باشد.
کد خبر: ۹۲۳۶۶۸۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، کارشناس مسایل دینی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج، گفت: خداوند در قرآن ماه مضان را به روزه معرفی نمی كند؛ بلكه در قرآن كریم رمضان ماهی معرفی شده است كه در این ماه، قرآن نازل شده است و از این جهت می توان ماه رمضان را ماه تولد قرآن و ماه انس با قرآن و بهره برداری فكری و عملی از قرآن عنوان نمود.

حجت الاسلام صادق نیكنام اظهار کرد: حضرت امام علی علیه السلام در شأن قرآن می فرماید كه در قرآن بیاندیشید كه بهار قلبهاست. یا در جای دیگری می فرمایند: كسی كه به تلاوت قرآن انس و الفت پیدا كند از جدایی دیگران به وحشت نمی افتد، فلذا ما برای اینكه بتوانیم در این جهان پر از مشكل و دغدغه های فكری، آرامش خاطر داشته باشیم باید به قرآن تمسك بجوییم كه ماه مبارك رمضان یكی از بهترین فرصتها برای مانوس شدن با این كلام الهی است.

كارشناس مسائل دینی و مذهبی خاطر نشان كرد: تنها تلاوت قرآن كریم مانوس شدن با قرآن نیست، بلكه برای خو گرفتن به قرآن و آمیخته شدن قرآن با انسان لازم است كه ما رفتار و كردارمان را با قرآن منطبق نماییم و دستورات و فرامین الهی را كه در قرآن آمده است، اجرا كنیم تا زندگی فردی و اجتماعیمان قرآنی شود.

وی افزود: بحث دیگر در ماه رمضان دعاهایی است كه در این ماه وارد شده است و در روایات بسیاری بر انس با دعا و مناجات با پروردگار تاكید شده است، فلذا همه ما باید از فرصت ماه مبارک رمضان كه برگرفته از كلمه رمض به معنای ماهی كه در آن گناهان ذوب می شود، استفاده كنیم تا حال دعا و نیایش در ما ایجاد شده و تقویت گردد.

ارسال نظرات