اعلام عناوین برنامه های هفته سلامت درسپاه

هفته سلامت در سال 99 با شعار "توسعه پایدار و پوشش همگانی سلامت با توجه به کادر بهداشتی-درمانی" نامگذاری شده است.
کد خبر: ۹۲۳۳۸۲۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ روز جهانی بهداشت؛ 18 فروردین ماه است که با توجه به تعطیلات عید نوروز و فرصت محدود برنامه ریزی و اجرا، زمان پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته اول اردیبهشت 1399 در نظر گرفته شده است.

هفته سلامت امسال از اول تا هفتم اردیبهشت با شعار "توسعه پایدار و پوشش همگانی سلامت با توجه به کادر بهداشتی-درمانی" نامگذاری شده است.

عناوین هفته سلامت در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به شرح ذیل نامگذاری گردید:

1)         دوشنبه اول اردیبهشت، با عنوان؛ فرماندهان، بهداشت و سلامت و مشارکت سازمانی در جهت ارتقاء بهداشت و سلامت(میثاق نامه فرماندهان) و (گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران)

2)         سه شنبه 2اردیبهشت، با عنوان؛ خودمراقبتی مراقبت های بهداشتی و پوشش همگانی سلامت و پیشگیری از بیماری های نوپدید و بازپدید و رزمایش و آمادگی مقابله با جنگ بیولوژیک برای کارکنان، خانواده ها، بسیجیان، جانبازان و بازنشستگان.

3)         چهارشنبه 3 اردیبهشت، با عنوان؛ مراقبت های بهداشتی و پوشش همگانی سلامت برای همیاران امنیت (طرح مردمیاری و محرومیت زدایی بهداشتی در مناطق مرزی و عملیاتی)- بهداشت رزم.

4)         پنج شنبه 4 اردیبهشت، با عنوان؛ تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی، سبک های فرزندآوری و فرزندپروری و توسعه جمعیت و ارتقاء سلامت خانواده.

5)         جمعه 5 اردیبهشت، با عنوان؛ ورزش، تحرک جسمانی، تفریحات سالم و نشاط و سلامتی با هدف مقابله با اختلالات روحی و روانی و پیشگیری از استرس در حوادث بحران زا.

6)         شنبه 6 اردیبهشت، با عنوان؛ فرماندهان، بهداشت و سلامت و مشارکت سازمانی در جهت حفاظت از محیط زیست، هوای پاک و زمین پاک.

7)         یکشنبه 7 اردیبهشت، با عنوان؛ الگوی تغذیه سالم، سلامت و ایمنی غذایی با رویکرد کاهش و کنترل بیماری های غیرواگیر نظیر دیابت، سرطان ها و قلبی و عروقی.

گفتنی است؛ در آستانه هفته سلامت، امروز جلسه کمیته امام رضا علیه السلام و تعمیق باورهای دینی با حضور فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری  و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار و پیرامون برنامه های هفته سلامت تصمیم گیری شد.

ارسال نظرات