سردار یزدی مطرح تصریح کرد؛

پاسخ به ندای رهبری با کمک به نیازمندان در پنج پهنه تهران

جلسه بررسی نحوه کمک به اقشار آسیب پذیر در ماه مبارک رمضان، با حضور رؤسای ۲۵ ارگان و سازمان دولتی استان تهران و نیز جمعی از نمایندگان گروه‌های جهادی در مقر فرماندهی سپاه تهران بزرگ برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۳۲۲۷۹
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه و دستگیری افراد نیازمند ناشی از بیماری کرونا در ایام ماه مبارک رمضان جلسه‌ای با حضور حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و ۲۵ نفر از رؤسای سازمان‌های دولتی استان تهران برای هماهنگی‌های بیشتر در کمک به اقشار آسیب پذیر سطح استان تهران به میزبانی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار یزدی، فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار داشت: برای کمک به نیازمندان استان تهران به پنج پهنه تقسیم‌بندی شده که چهار تقسیم مختص شهر تهران و یکی نیز مربوط به شهرستان‌های استان است.

وی ادامه داد: هرکدام از این پهنه‌ها فرمانده و مسؤول جمع‌آوری کمک دارند تا بعد از شناسائی افراد مستحق اقدام به توزیع سبدهای معیشتی و بهداشتی کنند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی این کمک‌ها برعهده دستگاه‌های مختلف است اما عملیات را انشالله به صورت پهنه‌ای با محوریت مساجد و فرماندهان پنج پهنه به صورت سراسری در استان تهران شروع می‌کنیم.

کمک به نیازمندان یکی از اولویت‌های اصلی و همیشگی انقلاب

در ادامه مراسم حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در سخنان کوتاهی ابراز داشت: همواره کمک به نیازمندها و دستگیری از آن‌ها یکی از اولویت‌های اصلی انقلاب اسلامی بوده است و از آنجا که حتی امروز درگیر بیماری منحوس کرونا نیز هستیم این امر طبق رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: در خصوص کمک به ضعفا و محرومان باید نگاه را بلندتر درنظر گرفت و علاوه بر دستگیری نیازمندان گذشته به کسانی که جدیداً به واسطه اثرات منفی این بیماری در معرض محرومیت قرار گرفته‌اند نیز توجه ویژه و بیشتری شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان از سردار یزدی نیز درخواست کرد تا جلسات پهنه‌ها به صورت منظم انجام شود تا شاهد بهبود کمک‌رسانی به افراد نیازمند در سطح استان باشیم.

در ادامه این نشست تعدادی از حاضران، نمایندگان و مسؤولان دستگاه‌های استانی اعم از سازمان بهزیستی، اتاق اصناف تهران، مجمع خیران، قرارگاه جهادی امام رضا(ع)، صمت استان تهران، بنیاد شهید، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران، بنیاد خاتم الاوصیاء(ص)، هیأت رزمندگان استان تهران و سازمان امورمساجد به بیان نظرات خود پرداختند.

توجه به عدالت در توزیع بسته‌های معیشتی، طراحی سازوکار برای شناسائی افراد مستحق از طریق استعلام شماره ملی و سایر موارد، لزوم توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در درب منازل، تشکیل ستاد قوی و منسجم برای عملیات در دو ماه آینده، استفاده از ظرفیت بسیج واحدخواهران، محور قرارگرفتن یک تشکل در جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها و اولویت قرار دادن کمک‌های معیشتی نسبت به سایر موارد از قبیل خرید جهیزیه از جمله مواردی بود که در بخش اول به آن‌ها اشاره شد.

ایجاد پویش «من هم افطاری می‌دهم»، توجه به خانواده‌های محروم ایثارگر و شهید، کمک‌رسانی به صورت یکپارچه در استان تهران، تمرکز و توجه به دستفروشان، افراد روزمزد و کارگران، توجه بیشتر به اتباع محروم افغان، استفاده از زیرساخت سامانه ۴۰۳۰ در این امر، تدوین پروتکل برای معرفی افرادی که در میان مدت و بلندمدت دچار آسیب قرار گرفته‌اند و پرهیز از موازی‌کاری دستگاه‌های کمک‌رسان از تصمیمات دیگری بود که در این نشست بر آن‌ها تأکید شد.

درخواست هم‌افزایی اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اداره صمت استان تهران برای کمک‌دهی به تولیدکنندگانی که در این ایام به ورشکستگی رسیده‌اند همچنین با وجود ۱۳۵ اتحادیه در استان تهران هرکدام از اتحادیه ۱۰۰نفر را هریک به مبلغ ۱۰۰هزارتومان تحت پوشش خود قرار دهند از دیگر موضوعات این جلسه بود.

چاره‌جویی در مورد محرومانی که سندی مبنی بر محرومیت خود برای ارائه ندارند و یا برای حفظ آبرو از درخواست کمک سربار می‌زنند از دیگر مهم‌ترین مباحثی بود که درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

درپایان این نشست سردار یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با ابراز امیدواری از همکاری دستگاه‌های مسؤول در به سرانجام رساندن این وظیفه خطیر از سایر اقشار و مردم نیز دعوت کرد تا مسؤولان را در این مهم یاری رسانند.

ارسال نظرات