به همت بسیجیان سپاه تهران بزرگ در تهران کلید خورد؛

آغاز طرح اهدای خون بانوان بسیجی در کشور

طرح سراسری اهدای خون بانوان بسیجی امروز با حضور جمعی از زنان بسیجی تهرانی در اداره کل انتقال خون استان تهران آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۳۲۱۷۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
آغاز طرح اهدای خون بانوان بسیجی در کشور

به گزارش سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج در سپاه تهران بزرگ، بانوان فرهنگساز، فداکار و مهربان بسیجی در حوزه های مقاومت و گردان های الزهرا(س) برای نجات جان بیماران با شعار "هر خانه؛ یک پایگاه اهدای خون"، با حضور در «اداره کل انتقال خون استان تهران»، به جمع اهداکنندگان وفادار خون پیوستندو در طرح سراسری اهدای خون بانوان کشور شرکت کردند. 

دکتر پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون با تقدیر از حضور پرشکوه بانوان بسیجی در مرکز اهدای خون وصال گفت: در این شرایط ویژه، بانوان بسیجی نشان دادند که اهدای خون یک کار ضروری برای نجات بیماران است.

وی با اشاره به رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در مراکز اهدای خون سراسر کشور، اضافه کرد: امیدواریم در این روزهای مقابله با کرونا، بانوان مهربان ایرانی مثل همیشه در امور انسانی و خیرخواهانه پیش قدم باشند و بنابر تجربه های تاریخ، ایمان داریم که هر جا زنان به میدان بیایند، یک فرهنگ ایجاد می شود و اگر یک خانم به جمع اهداکنندگان خون وارد شود، دیگر اعضای خانواده نیز به این امر خداپسندانه ترغیب می شوند و این نقش محوری زنان در فرهنگ سازی است که باید از ظرفیت هایشان بیشتر از قبل برای رونق فرهنگ اهدای خون در کانون خانواده ها استفاده کرد.

آغاز طرح اهدای خون بانوان بسیجی در کشور

در ادامه «مینو اصلانی» رئیس بسیج جامعه زنان نیز با حضور در اداره کل انتقال خون در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: بنا به درخواست سازمان انتقال خون، امروز زنان بسیجی با استقبال از این طرح امروز در ۳۱ مرکز استان و ۴۰۰ شهرستان اهدای خون را آغاز کردند.

اصلانی ادامه داد: تصمیم داریم با همکاری و همراهی سازمان انتقال خون این برنامه تا آخر سال ادامه پیدا کند و بانوان در این امر مهم و حیاتی مشارکت داشته باشند.

اصلانی با پیش‌بینی شرکت چندین هزار نفر از بانوان در این طرح اضافه کرد: توصیه برای اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان بیماری کرونا شد که استقبال خوبی هم از این طرح شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر رفتار جهادی اهداکنندگان خون افزود: هر کس که برای نجات جان بیماران به مراکز اهدای خون می آید، کار جهادی می کند و بانوان بسیجی به خاطر روحیه جهادی که داشتند، ضرورت اهدای خون را در این روزهای ویژه متوجه شدند و حضور پر شور، مادرانه و خواهرانه بانوان بسیجی برای نجات جان بیماران، گواهی بر این مدعاست.

اصلانی ادامه داد: ما آمادگی اجرای برنامه های مشترک برای افزایش سهم مشارکت بانوان در اهدای خون کشور را داریم و با شعار "اهدای خون بانوان؛ هر خانه؛ یک پایگاه اهدای خون" می توانیم زنان متعهد و دلسوز ایرانی را به صف اول اخداکنندگان خون در کشور بیاوریم.

بنابراین گزارش، اهدای خون ده ها بانوی بسیجی در صورتی انجام شد که تمام رفتارهای بهداشتی از قبیل رعایت فاصله نشستن بر روی صندلی ها، اهدای ماسک و در اختیار گذاشتن مواد ضدعفونی دستها و سطوح، نشان دهنده این بود که حفاظت از سلامت جان مردم و اهداکنندگان خون، اولویت اصلی و مهم اداره کل انتقال خون استان تهران می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار