دبیرکل مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس:

«معامله قرن» معلول وضعیت منفعل سران عرب و کشور‌های اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس گفت: محقق شدن «معامله قرن» را باید معلول وضعیت منفعل سران عرب و کشور‌های اسلامی دانست. کشور‌هایی که عملا در مسیر و بر قطار خواسته‌های استکباری آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها سوار شده اند.
کد خبر: ۹۲۱۳۸۱۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل بیگ محمدی گفت: یکی از خصیصه‌های استکباری، پی ریزی برنامه‌های مدون و بلندمدت در بحث مطامع استعماری است و نمود بارز آن در بسیاری از کشور‌های جهان سوم به عینه در یک قرن گذشته به چشم می‌خورد.

این فعال سیاسی ادامه داد: لذا ماهیت مستکبرین و استعمارگران بر حول یک محور می‌چرخد و آنهم حفظ منافع به هر قیمتی.

وی با اشاره به اینکه در قاموس ابرقدرت‌ها و مستکبرین چیزی به بنام حقوق بشر محلی از اعراب ندارد، بیان داشت: اگر به خوبی تاریخ خاورمیانه را از نظر سیاسی مطالعه کرده باشیم متوجه برخی عهدنامه‌ها و قرارداد‌ها می‌شویم که ماهیتی کاملا استکباری و استعماری دارند که بارزترین این معاهده‌ها را می‌توان معاهده «سایکس پیکو» عنوان کرد.

دبیرکل مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس تصریح کرد: ماهیت قرارداد «سایکس پیکو» این است که خاورمیانه به مانند یک جزیره آتشفشنانی همواره باید در تغییر و تحول باشد، زیرا این تغییرات باعث می‌گردد که در این منطقه هرگز دولتی منسجم شکل نگیرد و به عینه شاهد این اصل مهم استعماری هستیم.

بیگ محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع روز جهان، یعنی «معامله قرن» اشاره کرد و بیان داشت: این معامله ننگین از چند منظر قابل واکاوی می‌باشد.


وی ادامه داد: در نگاه اول باید گفت که تلاش‌های بسیار ترامپ و نتانیاهو در این ماجرا به نوعی یک فرافکنی سیاسی و اجتماعی است.


دبیرکل مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس یادآور شد: این دو در افکار عمومی کشور‌های خود و جهان محبوبیت شان را از دست داده اند و با طرح «معامله قرن» به دنبال منحرف کردن افکار عمومی کشور‌های خود و حتی جهان هستند.

بیگ محمدی گفت: از سوی دیگر محقق شدن «معامله قرن» را باید معلول وضعیت منفعل سران عرب و کشور‌های اسلامی دانست. کشور‌هایی که عملا در مسیر و بر قطار خواسته‌های استکباری آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها سوار شده اند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه تداوم نگاه و جایگاه سیاسی کنونی کشور‌های عربی زمینه توسعه طلبی‌های آمریکا و اسرائیل غاصب را فراهم می‌کند، بیان داشت: آن کسانی که در میانه این بی کفایتی‌ها و بی تفاوتی‌ها حقوق اولیه و انسانی شان پایمال می‌شود، مردم مظلوم فلسطین هستند و در مرحله دوم باید اذعان کرد که بازنده بعدی خود کشور‌های اسلامی می‌باشند.


دبیرکل مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس گفت: اگر این معامله که بیشتر به یک خیانت شبیه می‌باشد، محقق شود عملا اسرائیل در مسیر شعار «از نیل تا فرات» قرار گرفت است و از سوی دیگر میل به تجاوز در این رژیم بیش از پیش تقویت می‌شود.

بیگ محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:، اما مسئله‌ای که شاید بسیاری از سیاسیون آن را فراموش کرده اند، این است که در موضوع «معامله قرن» هستند دولت‌هایی که می‌خواهند جمهوری اسلامی و موقعیت آن را تحت الشعاع قرار دهند.


وی ادامه داد: تنها کشور اسلامی که به صورت استوار و رسما این معامله را ضدبشری و غیرقانونی خوانده است، ایران می‌باشد و همین عامل باعث می‌شود که نوک هجمه‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به سمت این انقلاب نشانه برود.


این فعال سیاسی در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه عدم انسجام در جهان اسلام از یک سو و نیز تنوع قرائت‌های درست و نادرست از اصل دین اسلام زمینه چند دستگی و تزلزل در جبهه مسلمین را بیش از پیش فراهم کرده است و این معامله به نوعی معلول وضعیت سیاسی متزلزل کشور‌های اسلامی است.


دبیرکل مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس گفت: تحقق عملی «معامله قرن» بی شک تبعات بسیار دیگری به دنبال دارد که آتش آن دامن کشور‌های منطقه و مسلمان را به تدریج خواهد گرفت و به معنای واقعی کلمه آرامش را از جهان اسلام خواهد ربود.


بیگ محمدی اظهار داشت: عملیاتی شدن طرح آمریکایی ـ. صهیونیستی «معامله قرن» یک ضربه بسیار بزرگ بر پیکره جهان اسلام می‌باشد، لذا تشکیل یک نشست اضطراری توسط سران کشور‌های اسلامی در این باره برهه زمانی بسیار حیاتی است، ولی با وجود عملکرد منفعلانه این سران انتظار برگزاری اینچنین نشستی دور از انتظار است.


دبیرکل مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس در پایان سخنان خود گفت: لذا تحقق واقعی «معامله قرن» عملا رسمیت بخشیدن به اسرائیل غاصب بعد از گذشت نزدیک به ۷۰ سال را محقق می‌کند و در این میان جهان اسلام قافیه بازی را به صهیونیست‌ها و آمریکایی خواهد باخت.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار