همزمان با ایام فاطمیه؛

برگزاری یادواره شهدای گردان یازهرا(س) در شهرکرد

یادواره شهدای گردان مقدس یازهرا(سلام الله علیها )با حضور خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۱۲۰۹۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدی، امام جمعه فرخشهر در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه و بزرگداشت یادو خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدا جبهه مقاومت و مدافعان وطن، گفت: نام مقدس فاطمه زهرا(سلام الله علیها) شگفتی دارد، معنویت دارد و حرف این نام تربیت کننده می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی افزود: خیلی از شهداء با این نام به کمال رسیدند. گردان مقدس یازهرا(سلام الله علیها)یکی از جذبه های آن از نامش بود، تا اینکه نام عملیات با این نام اعلام می شد، همه چیز تغییر می کرد. معنویت، عزم، شجاعت و روحیه مضاعف در بین بچه ها بوجود می آمد و همین اوضاع همه را دگرگون می کرد و پیروزی های قابل توجهی به دست می آمد.

این رزمنده دفاع مقدس افزود: اسم شهید اثر دارد و سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی تعبیر اینکه گفته بودند شهید باشید تا شهید شوید را به کار می بردند و شهدای عزیز همه شهید بودند، تا به شهادت رسیدند. و اگر ما بخواهیم در مسیر آنها حرکت کنیم و حس لذت شهادت را بچشیم باید در مسیر شهید بودن قرار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خاطرنشان کرد: همیشه به یاد سفر مرگ و سفر آخرت و یاد قبر و حساب و کتاب آخرت باشیم. یاد مرگ کسل کننده نیست؛ بلکه نشاط آور است. حضرت زهرا(سلام الله علیها) از خانه پدر به خانه حضرت امیر مومنان (علیه السلام )آمدند و خطاب به حضرت علی(علیه السلام) فرمودند: من از منزل پدرم رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم ) به منزل شما آمدم و باید از منزل شما به منزل آخرت بروم.

امام جمعه فرخشهر تصریح کرد: کسی که گناه نمی کند و می میرد شهید است. مراقب حلال و حرام خداوند باشیم. گناه باعث قساوت قلب می شود. اجازه ندهید شیطان یک روزنه در وجودمان ایجاد کند و شهید سنگین ترین حساب و کتاب را بافدای جانش داده است و لذا در قیامت حساب و کتاب ندارد.

در ادامه این مراسم"حاج محمد کیانی" از فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، به نقش گردان مقدس یازهرا(سلام الله علیها) در عملیاتهای دوران جنگ اشاره کرد و گفت: نام مقدس یازهرا(سلام الله علیها) روی این گردان باعث توجه خاص بی بی فاطمه زهرا(سلام الله علیها ) در به دست آوردن پیروزیها در عملیاتها بود.

کیانی افزود: فرمانده این گردان حاج سید کمال فاضل بودند که در طول عملیات والفجر 8شهید فاضل با خونسردی مسائل را دنبال می کرد و برای پیشروی فرمانهای لازم را ارائه می داد. حتی یادم هست در آن لحظات یکی از برادران به علت انفجار خمپاره مجروح شده بود و حال وخیمی داشت، شهید فاضل در کنار او نشست و دستانش را به گرمی فشرد دعایی خواند و به او دلداری داد.

وی در ادامه خاطراتی از دوران دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان گردان مقدس یازهرا سلام الله علیها و تیپ همیشه پیروز 44 قمربنی هاشم علیه السلام را بیان کرد.

در پایان این مراسم از خانواده های معظم  شهداء گردان مقدس یازهرا(سلام الله علیها )، فرماندهان و پیشکسوتان این گردان تجلیل شد.

مداحی، پخش کلیپ و نماهنگ از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار