کارشناس دینی مذهبی:

زندگی فاطمی در گرو انس با قرآن و ولایت است

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز در گردهمایی تبیینی ترویجی فرهنگی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) گفت: زندگی فاطمی در گرو انس با قرآن و ولایت است.
کد خبر: ۹۲۱۰۶۸۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ گردهمایی تبینی ترویجی فرهنگی کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در این مراسم با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم آل الله بویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، در ادامه به تشریح جایگاه و شخصیت والای حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و گفت: قرآن در زندگی این بانوی بزرگ اسلام نقش ویژه داشت.

وی، تلاوت و قرائت قرآن و انس با کلام وحی را از ویژگی های بارز زندگی و شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برشمرد و افزود: بر اساس روایتی از حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، ایشان اولین دلخوشی خود از دنیا را قرائت و تلاوت قرآن دانسته اند و همواره به آیات الهی عشق می ورزیدند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نیز که تمام عشقش به اهل بیت و حضرت زهرا سلام الله علیها بود، با اقتدا به مولای متقیان و الگوگیری از حضرت فاطمه سلام الله علیها انس خاصی با قرآن داشتند و حتی لحظه شهادت نیز یکی از یادگارهای به جای مانده از ایشان قرآنی است که همراه خود داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، دلبستگی به دنیا از نظر حضرت علی علیه السلام را تشریح کرد و گفت: دلبستگی و وابستگی به دنیا این نیست که از مخلوقات خداوند همچون آسمان و زمین و دریا و جنگل و کوه و کسب و کار و تأمین معاش و ... استفاده نکنیم و لذت نبریم؛ زیرا کسب و کار و تأمین معاش برای خانواده خودش مجاهدت است؛ بلکه آنچه در زمینه دلبستگی به دنیا مذمت شده، وابسته بودن به ذخارف دنیاست و اینکه نتوانیم از آن دل بکنیم.

وی، استفاده از دنیا برای ذخیره کردن توشه ی آخرت را ضروری دانست و با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در سوره مبارکه انفال، انفاق را سیره حضرت زهرا و حضرت علی علیه السلام و ائمه معصومین و بزرگان دین برشمرد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، دومین دلخوشی حضرت زهرا سلام الله علیها در دنیا را انفاق در راه خدا دانست و گفت: چندین آیه پیرامون انفاق حضرت زهرا و حضرت علی علیهم السلام در قرآن کریم آمده است که نشان گر اهمیت دستگیری از مستمندان و نیازمندان برای کسب رضای خداست.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، نگاه به صورت نورانی پیامبر گرامی اسلام را سومین دلخوشی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دانست و گفت: امروز نیز با تأسی از سیره معصومین علیهم السلام و  زیارت از بعید و قریب می توانیم نگاه به صورت نورانی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم داشته باشیم.

وی، در ادامه به آثار انس با قرآن اشاره کرد و گفت: تفسیر قرآن به قرآن المیزان از برکات انس علامه طباطبایی با این کتاب آسمانی است که توانست اثری به این ماندگاری را خلق کند.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، تصریح کرد: زندگی فاطمی در گرو انس با قرآن و ولایت است. زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها تحت تأثیر شدید قرآن قرار داشته و آیات الهی در سراسر زندگی ایشان ساری و جاری بوده است و بر همین اساس است که ابتدا همسایگان خویش را دعا می فرمودند و آنها را بر خود مقدم می داشتند.

وی، افزود: بر اساس سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت زهرا سلام الله علیها و معصومین علیهم السلام باید با شنیدن آیات قرآن قلب و جان ما تحت تأثیر قرار بگیرد و حزن و شادی ما نشأت گرفته از آیات عذاب الهی و بشارت پروردگار باشد.

ذکر توسل به ساحت مقدس حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها و مرثیه خوانی در سوگ شهادت این بانوی بزرگ عالمین پایان بخش گردهمایی تبیین ترویجی فرهنگی در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری بود.

ارسال نظرات