برگزاری نخستین جشنواره درون دانشگاهی «گۆڤار»

افتتاحیه جشنواره گۆڤار، نخستین جشنواره درون دانشگاهی نشریات دانشجویی دانشگاه کردستان با هدف آگاهی، شفافیت و مسئولیت در دانشکده هنر و معماری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۹۲۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  روشن خوشنوازی در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره درون دانشگاهی «گۆڤار»، اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار است که برگزار میشود و امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با اشاره به اهمیت علم و دانش گفت: علم اگر در کنج کتابخانه‌ها باقی بماند بی فایده است و برای گسترش دانش و آگاهی باید آن را منتشر کرد.

وی با بیان اینکه نوشتن نعمت است، افزود: خداوند به قلم قسم خورد و بدون شک اگر قلم و نوشتن وجود نداشت نمی‌توانستیم تا این حد پیشرفت کنیم.

خوشنوازی افزود: علم در ذات خود مقدس است، اما باید بدانیم که به چه شکلی این علم را منتشر کنیم تا جامعه خودمان را آگاه کنیم.

وی گفت: علم باید شفاف، قابل تکرار و به خوبی مستند شده باشد همانگونه که در مقالات نیز بدون رفرنس نباید مطلبی درج شود در نشریات نیز به همین صورت است.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان تصریح کرد: هر مطلبی که در نشریات منتشر میشود باید بر اساس ادله و منابع معتبر علمی باشد تا بتوان به آن اعتماد و اطمینان کرد و مخاطب را جذب کند.


خوشنوازی تصریح کرد: در برخی موارد نویسنده برای اینکه مطلب را هیجان انگیزتر و پرمخاطبتر کند در آمار‌های خود اعداد را بالا ببرد، اما این درست نیست، زیرا رسالت نویسنده اعتمادسازی و صداقت در نشر مطالب است.

وی گفت: هدف از نوشتن در نشریات خیرخواهی و درج مطالب واقعی و مفید بوده تا اعتماد مخاطب جلب شود، زیرا مسئولیت پذیری در نوشتار یکی دیگر از دغدغه‌های نویسنده بوده و ضروری است تا نشریات دانشگاهی از انتشار مطالب زرد و کپی شده پرهیز کنند.
 
انتهای پیام/7728
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار