مصطفی
فرزند شهید صفر عقابی:
فرزند شهید عقابی گفت: راه شهدا راه اخلاص در عمل و دیده نشدن در راه خدمت بود، موضوعی که امروز در بین مسئولان رنگ باخته است.
کد خبر: ۹۱۹۷۲۱۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، وی که هم اکنون به عنوان قائم مقام صدا و سیمای مرکز ایلام مشغول فعالیت است در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان مطلب ابراز کرد: پدرم و امثال پدر من به فرمان رهبرشان برای حفظ نظام از همه دنیایشان چشم پوشیدند و درک این مسئله و سخن گفتن از آن همه سختی ها که در این راه دچارش شدند آسان نیست.
توفیق عقابی افزود: پدر من و امثال او رفتند تا اخلاص و باورهای ریشه دار این مردم باقی بماند اما برخی از مسئولان بدون دوربین به دیدار خانواده شهدا نمی روند، چرا اینها رسانه های مکتوب را برای ثبت درد این یادگاران دفاع مقدس با خود همراه نمی کنند.
وی گفت: سوء استفاده از نام شهدا خیانتی نابخشودنی است چرا که آنها همه سرمایه شان را طَبَق اخلاص گذاشتند و کوشیدند تا بدون دیده شدن در راه اسلام و کشورشان فداکاری کنند.
این فرزند شهید ادامه داد: راه شهدا دوری از تبعیض ها بود چرا که تبعیض در راه خدمت به خلق خدا فساد آفرین است و معتقدم در بحث شهدا و تکریم خانواده آنها نباید گزینشی عمل شود، بلکه باید به همه سرکشی شود و خاطرات و درددل ها و زجر کشیدن های آنان در این راه پرفراز و نشیب به عینه ثبت شود.
عقابی اظهار کرد: پدرم یک بسیجی به معنای واقعی کلمه بود و ادب و احترام را که در قاموس او جایگاه ارزشمندی داشت به فرزندان خود نیز به ارث گذاشته و ما هم مقید به رعایت این اصول اخلاقی پدرمان هستیم.
وی همچنین گفت: خداوند ما را در راه زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا یاری می کند و کسی نمی تواند ما را از این راه حذف کند، ما باید تکریم خانواده های شهدا را سرلوحه خود قرار بدهیم و این اخلاق درست را در جامعه نشر دهیم و هر کس هم که در این نظام مقدس دارای مسئولیتی شد باید باید راه شهدا را الگوی خود قرار دهد و از بیراهه رفتن بپرهیزد.
توفیق عقابی ابراز کرد: ما نیز باید در راه این شهدا تا حد توان خدمت کنیم و بدون ریا هرکاری که لازم باشد برای آنان انجام بدهیم چون من هم به پدر شهیدم افتخار می کنم.
او اظهار کرد: دوست نداریم عده ای به خاطر اهداف خود یا تملق بخواهند مدام از پدرم و رشادت هایش بگویند چون صداقت با شهدا عجین بود و ناخالصی نداشتند و برای همین یاد و نامشان از ذهن ها پاک نمی شود.
این فرزند شهید در ادامه گفت: حرف ناگفته خانواده های شهدا نباید زیر خاک بپوسدبلکه زجرهایی که در مدت نبود پدران شهیدشان با آن دست و پنجه نرم کرده اند بیان شود.
توفیق عقابی گفت: شهدا با همان خلوص وسادگی دیده می شوند نه بیشتر و نه کمتر و اتفاقی که برای آنها افتاده برای ما غیر قابل هضم است، افرادی که با اختیار خود ایثار کردند و ما در این ایام، زیاد حرف از ایثارشهدامی زنیم اما عمیقا آن را باور نداریم، ایثار یعنی از خودگذشتگی یعنی در این ایام حفظ نظام یعنی توجه به فرمایشات رهبری که ابر مرد دولت و ابر مرد تاریخ هستند.
وی اظهار کرد: کسی مثل پوتین رئیس جمهور روسیه در مقابل ایشان تعظیم می کند و بدون تشریفات به حضور رهبر انقلاب می رود. او رئیس یک ابرقدرت شرقی است ولی با ترک تشریفات به دیدار رهبری می رود چون ایشان حرف معقول را در تمام عرصه های سیاسی و نظامی جهان می زنند و در یک کلام رهبر نجات بخش بشر امروزی هستند و من افتخار می کنم که ایشان فرموده اند: «شهدا چشم و چراغ ما هستند» و این سخن برای من لذت بخش است.
قائم مقام صدا و سیمای مرکز ایلام در ادامه سخنان خود به عنوان فرزند شهید ادامه داد: واقعیت این است در شرایط فعلی کشور مسئولان باید بدون چشم داشت به مردم خدمت کنند هر چند احساس می شود برخی از مسئولان گمان می کنند ولی نعمت مردم هستند. اگر دوربینی نباشد آیا مسئولان به دیدار خانواده شهدا می روند؟ خیلی از اوقات به خاطر دوربین است و این رویه باید تغییر کند و سهم رسانه های مکتوب در این دیدارها برای ثبت نکات ارزشمندی زندگی جهادی شهدا حفظ شود.
عقابی اضافه کرد: اگر اعتقاد به راه شهدا داریم باید در افکار و عملکرد خود تجدید نظر بکنیم، باید در جریان کارها خودمان وارد شویم، جریان سازی کنیم و با قلممان درباره آنها بنویسیم، اینکه راه شهدا راه عمل صالح، کسب رضایت مردم و صداقت در رفتار و تعامل با آنان است.
فرزند شهید عقابی همچنین اظهار کرد: رسول گرامی اسلام رسالت خود را بدون ادعا و منت بر خلق خدا به انجام رسانده اند و ما نیز باید بدون آن که نام و نشانی از ما برجا بماند خدمت کنیم و این همان کار خداپسندانه است، شرط اساسی حرکت در راه شهدا عدم تبلیغ برای خود است.
توفیق عقابی ابراز کرد: ما الان از جبهه های آن زمان و رشادت های رزمندگان چیزی جز شنیده هایمان را نداریم اما اگر به دنبال ادامه راه آنها هستیم باید وقت بگذاریم تا مردم امیدوار باشند به زندگی و منم می دانم که می شود.

وی در پایان این گفتگوی صمیمی افزود: طبق فرمایش رهبر انقلاب باید مسئولان از دل و جان برای کشور و مردم کار کنند و مطمئنم که می توانیم کارهای مثبت زیادی برای ملت مان انجام دهیم.

ارسال نظرات