مدیرحوزه علمیه امامیه شهرکرد:

حضرت فاطمه معصومه(س) از جایگاه ویژه ای برخوردار است

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی گفت: در میان امامزادگان، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از مقام ویژه ای برخوردار هستند.
کد خبر: ۹۱۹۷۱۸۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی در این مراسم با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، به تشریح جایگاه والای این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

امام جمعه موقت شهرکرد، افزود: در کتاب های سیره اهلبیت علیهم السلام نقل شده، بانویی مجلله و معظمه به نام فاطمه(معصومه) سلام الله علیها در سال 202 در شهر مقدس قم از دنیا رحلت فرمودند و در همان شهر مدفون هستند.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ظاهراً در میان برادران و خواهران متعددی که داشته اند، جزء کسانی بودند که با ثامن الحجج امام رضا علیه السلام از یک مادر بودند، یعنی برادر و خواهر تنی هستند.

استاد حوزه ادامه داد: در میان امامزادگان، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از مقام ویژه ای برخوردار هستند، هرچند اولاد پیغمبر یعنی نسل و ذریه پیغمبر همه بخاطر انتساب به بیت شریف نبوی و علوی قابل احترام هستند و باید آنها را تکریم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی، گفت: در حدیثی از امام رضا علیه السلام نقل است؛ نگاه کردن به ذریه پیغمبر به شرط آنکه از نظر اعتقادی و رفتاری از مسیر اجداد طاهرینشان خارج نشده باشند، عبادت است.

وی، افزود: جایگاه بلند و مقام رفیع حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با استناد به سه روایت صحیح از سه امام معصوم علیهم السلام بر ما آشکار است که فرموده اند؛ هرکس با معرفت این بانوی بزرگ را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی، روایتی از امام صادق علیه السلام در مقام کریمه اهلبیت سلام الله علیها بیان کرد که قبل از ولادت امام کاظم علیه السلام که پدر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها می باشند، روایت شده و نشان گر جایگاه والای این بانوی بزرگ است.

وی، مقام شفاعت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را با ذکر روایاتی از علما و بزرگان دین تبیین کرد  و افزود: کریمه اهلبیت علیهم السلامی می توانند دنیایی از انسان ها را شفاعت کنند.

این استاد حوزه در پایان با بیان دو حدیث از امام عسکری علیه السلام و امام حسین علیه السلام، بهترین راه برای سعادت دنیا و آخرت را اجتناب از هرآنچه دوست نداریم دیگران در برابر ما انجام دهند دانست و گفت: باید از لحظه ای که از خانه خارج می شویم، هرکسی را می بینیم از خود بهتر بدانیم؛ زیرا مقام اصلی افراد نزد خداوند مشخص است و ما نمی دانیم که چه کسی از ما بالاتر است.

ارسال نظرات