مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان تاکید کرد:

لزوم تشکیل حلقه وحدت میان مداحان، شاعران و هیئات مذهبی

مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان با تاکید بر اینکه وجود انسجام و وحدت در بین مداحان اهمیت بالایی دارد گفت: ایجاد حلقه ارتباطی مستحکم و معنادار بین سه طیف شعرای آئینی، هیئت‌های مذهبی و مداحان از جمله اهدافی است که سازمان بسیج مداحان استان گیلان با جدیت به دنبال تحقق آن است.
کد خبر: ۹۱۹۶۸۹۱
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مصطفی منزوی صبح امروز در جمع مسئولان کانون های بسیج مداحان استان گیلان در رشت با بیان اینکه یکی از راه‌های ماندگاری فرهنگ در هر جامعه‌ای زبان آن جامعه است اظهار داشت: برای حفظ زبان باید در مسیر تقویت شعر و شاعری حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ارتباط با روحانیت برای مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) انقلابی خیرات و برکات بسیار دارد افزود: مداحان باید در تمام کارهایشان خداوند متعال را در نظر داشته باشند و تقوای الهی پیشه کنند.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان با بیان اینکه مطالعه جدی و مستمر به عنوان یک اصل برای مداحان ارزشی و انقلابی ضروری گفت: اطلاع در امور احکام و یا اشراف کامل و مستند در حوزه تاریخ اسلام از جمله مسائل مهمی است که یک مداح خوب و ارزشی باید به آن توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشد.

 

 

منزوی با اشاره به اینکه سحرخیزی و تلاوت قرآن در روح انسان تاثیر گذار است بیان کرد: تلاوت قرآن کریم یکی از بهترین و اثرگذارترین راه‌هایی است که از پژمرده شدن دل و قلب جلوگیری می‌کند و به همین دلیل مداحان ارزشی باید به این دو فریضه توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه وجود انسجام و وحدت در بین مداحان اهمیت بالایی دارد گفت: ایجاد حلقه ارتباطی مستحکم و معنادار بین سه طیف شعرای آئینی، هیئت‌های مذهبی و مداحان از جمله اهدافی است که سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با جدیت به دنبال تحقق آن است.

 

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان گیلان با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) عامل وحدت و ذکر مناقب آن ها باعث نزدیکی دلها می شود گفت: مداحی یک پدیده انسانی ایمانی و هنری است که هدف آن باید تقرب به خداوند باشد.

 

منزوی با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیج مداحان در بخش‌های مختلف اجرا می شود گفت: کلاس های آموزشی این سازمان در قالب خواهران و برادران و در رده های سنی مختلف برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه جامعه هدف بسیج مداحان سه گروه هستند تصریح کرد: مداحان ، هیئت های مذهبی و شعرای آئینی سه جامعه هدف سازمان بسیج مداحان هستند و یکی از اهداف بسیج مداحان متصل کردن این گروه ها به همدیگر است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات