شراكت و سرمايه گذاري بلند مدت

​تمايل بائيك به افزايش سهم در دايملر

مهمترين جوينت ونچر [سرمايه گذاري مشترك] شركت چيني بائيك با كمپاني آلماني دايملر، كمپاني مادر مرسدس بنز است كه قرار است سهم بيشتري از سهام خود را به شركت چيني واگذار كند.
کد خبر: ۹۱۹۶۰۰۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سايپانيوز،  در كنفرانس هاي سرمايه گذاران شركت خودروسازي چيني بائيك در ماه آبان، مقام هاي مسئول اين شركت خبر از اين تصميم دادند كه هر دو شركت تمايل دارند سهم خود را در يكديگر افزايش دهند.

دايملر هم گفته است كه در اسناد نظارتي اين شركت آمده است كه HSBC 5.23% از سهم با حق رأي از كمپاني دايملر را به طور مستقيم در اختيار دارد و از 15 نوامبر 2019 اجازه تهاتر هم دارد. بائيك در ابتدا با استفاده از HSBC موفق شده بود 5 درصد از سهام كمپاني دايملر را به دست آورد كه حالا رو به گسترش است.

سخنگوي دايملر مي گويد كه دوشنبه همين هفته، از طرف HSBC اطلاع رساني صورت گرفته است كه سهام با حق رأي بائيك از 5 درصد عبور كرده است. وي در اين زمينه اين طور اظهار نظر كرد كه دايملر از سهامدران پايدار و بلند مدت مثل بائيك حمايت مي كند چون اين نوع سهامداران از استراتژي هاي شركت دايملر حمايت مي كنند. سخنگوي دايملر، بائيك را يك شريك و سرمايه گذار بلند مدت توصيف كرده است.

شايان ذكر است كه بزرگترين سهامدار دايملر شركت چيني جيلي است كه 9.7 درصد از دايملر و در حقيقت مرسدس بنز را در اختيار دارد. جيلي هم مي گويد كه از سرمايه گذاران بلند مدت در دايملر است و از استراتژي ها و مديريت دايملر حمايت مي كند. جيلي با مرسدس بنز روي نسل بعدي خودروهاي برقي برند اسمارت [خودروهاي كوچك مرسدس بنز] در چين كار مي كنند. در حالي كه بزرگترين سهامدار چيني دايملر، جيلي است، شركت بائيك علاوه بر دايملر با شركت هيوندايي كره جنوبي سرمايه گذاري مشترك دارد.

بائيك (مخفف شركت سهامي گروه اتومبيل بيجينگ [نام انگليسي پكن]) براي ساليان متمادي، شريك تجاري دايلمر بوده كه عمليات اين شركت آلماني و كارخانه هاي آن را در پكن از طريق شركت خودروسازي بنز پكن اداره كرده است. در ماه مارس 2019 دايملر از گولدمن ساكس خواسته است كه به دايملر كمك كند راه هاي افزايش سهام دايملر در بائيك هونگ كونگ را بررسي نمايد.

همچنين اين دو شريك برنامه ريزي كرده اند كه با دست كشيدن روي كارخانه هاي توليدي، كاميون هاي برند مرسدس را در جوينت ونچر دايملرفوتون توليد كنند.

و اين كه دايملر و بائيك در بخش انرژي هاي نو، محصولي به نام بلوپارك توليد مي كنند كه به خاطر آن يك آزمايشگاه تحقيقات باتري در پكن راه اندازي كرده اند.

منبع: رويترز

ارسال نظرات